Vasárnap számolt be arról a Telex, hogy a magyar államnak december elsejéig, vagyis jövő hét péntekig kellene átutalnia a Budapest Airport 51 százalékáért járó vételárat.
A lap szerint a magyar Erste 15 százalékos részének, valamint két biztosító, az Alfa és az Union 35-55 százalékos részének eladása úgy lett időzítve, hogy az abból befolyó összeget a reptérre lehessen fordítani, azonban az utóbbi ügylet bonyolultabb, így ha még időben is bejön a pénz, további összegekre lenne szükség, akár devizakötvény-kibocsátással, vagy a reptérvásárlásban részt vevő francia vállalat, a Vinci Airports hitelével. (A magyar állam 51 százalékos tulajdonrésze mellett a 13 országban 65 repteret üzemeltető Vincié lenne a Budapest Airport 49 százaléka).
A hírre reagált a Gazdaságfejlesztési Minisztérium: a közlemény szerint, a „Budapest Airport visszavásárlása kapcsán a mai napon megalapozatlan és hamis állítások jelentek meg a magyar sajtóban. A hamis felvetések komolyan ártanak a magyar érdekek sikeres képviseletében. A tranzakció célja ugyanis az, hogy a Gyurcsány-kormány által elherdált kiemelkedő stratégiai eszköz, azaz a reptér újra magyar többségi tulajdonba kerülhessen. Ezzel kijavítva egy igen súlyos történelmi hibát”.
Mint írják,
„az igaztalan és ártó szándékú megnyilvánulások nagymértékű tudatlanságról és tájékozatlanságról tesznek tanúbizonyságot, így teljesen hamis az az állítás, hogy december elsejéig fizetési kötelezettsége lenne a magyar államnak a visszavásárlási ügylet vonatkozásában”.
A tárca tájékoztatja a nyilvánosságot, hogy a reptér visszavásárlásával kapcsolatos tárgyalások ütemezetten, az együttműködés jegyében és megfelelően haladnak a partnerek között. „Ugyanakkor az előzetes megállapodásnak megfelelően a felek nem kívánnak több információt megosztani annak érdekében, hogy az üzleti érdekek ne sérüljenek, a tárgyalások zavartalanok maradhassanak és sikeresen zárulhassanak”.