Kedd délután levélben kért bocsánatot Glenn Fogel, a Booking.com vezérigazgatója azoktól a szállásadóktól, akik érintettek voltak a kifizetési botrányban és késve, vagy még a mai napig sem kapták meg a pénzüket – írja a Spabook.net.
A vezérigazgató minimum 50 eurónyi, helyi pénznemben kifizetésre kerülő kárpótlást ígért a szállásadóknak. Nem fix összegről van szó, a kárpótlás mértéke ugyanis a tartozás hosszának és összegének mértékétől függően változik, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy mennyivel.
A portál szerint a probléma nagyságát jelzi, hogy a vezérigazgató arra kéri a cég partnereit, hogy egy megadott e-mail címen jelezzék, amennyiben még nem kapták meg a nekik járó pénzt.
A lap azt is megjegyzi, érdekes, hogy a Booking saját maga sincs tisztában azzal, hogy kinek tartozik még, a súlyos incidens pedig adatvesztést vagy erőforráshiányt is jelezhet. A hírrel kapcsolatban a 444.hu emlékeztetett, valószínűleg csak a magyar szállásadók kaptak most bocsánatkérő levelet, legalábbis egy japán utazási oldal már október közepén arról írt, hogy a Booking.com bocsánatot kért partnereitől és magyarázatot adott a késedelmes kifizetésre.
A levélben Glenn Fogel vezérigazgató elismeri, az általuk lefolytatott rendszerfejlesztés, „beleértve a pénzügyi és fizetési platformjaink rendszerfrissítését” okozta a problémákat. Bár állítása szerint ezeket a folyamatokat alaposan megtervezték, „számos előre nem látható probléma adódott”, ami miatt „néhány partnerünk kifizetése megszakadt”.
(Címlapképünk illusztráció)