Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával - jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen szerdán tartott sajtótájékoztatóján.
Az államtitkár kedden erről alá is írta a megállapodást Dmitrij Zverevvel, az orosz közlekedési miniszter első helyettesével.
A vállalatot a tervek szerint még az idén Magyarországon fogják bejegyezni, az orosz, a kínai és a magyar fél elvileg egyenlő részben lesznek benne tulajdonosok. A cég alaptőkéjéről később tesznek bejelentést.
Mosóczi szavai alapján a vállalat lényege az, hogy Kína könnyebben tudja elhozni a termékeit Európába, ugyanis mint mondta, "az európai irányú fuvaroknál az árualapot Kína fogja biztosítani", visszafelé főleg vegyipari és gyógyszeripari termékeket szállítanak majd Európából.
Mosóczi arról is beszélt, hogy a távol-keleti áruk jelentős része Fehéroroszország és Lengyelország felé megy, de az az útvonal már egyrészt túlterhelt, másrészt a Kína-Oroszország-Ukrajna-Magyarország útvonal a legrövidebb és a leggyorsabb Magyarország mellett Ausztria, Észak-Olaszország, Svájc és Dél-Németország felé is.
Szavai szerint
a cél az, hogy a Kína felől Magyarországra érkező szerelvények számát, amely nemrégiben még évente csak egy volt, ezerre növeljék.
Mosóczi szerint jelenleg évente mintegy harminc szerelvény érkezik a Távol-Keletről.
"A Kína-Oroszország-Magyarország útvonal Záhony érintésével minden fél számára komoly gazdasági előnyöket fog jelenteni, jelentős mértékben hozzá fog járulni ahhoz, hogy Magyarország Közép-Európa logisztikai központja legyen. Maga Záhony is egy logisztikai központ lesz" - közölte.
A Kínából Oroszországon át Magyarország felé haladó tehervonatok a transzszibériai vasútvonalon fognak közlekedni.
Az MTI beszámolója szerint a magyar küldöttség megtekintette az orosz vasúttársaság Scserbinkában működő vasúti tesztközpontjában a fejlesztés vagy korszerűsítés alatt álló járműveit, majd az államtitkár egy olyan nyilatkozatot tett, amely tulajdonképpen változtatás nélkül beleillene akár egy rendszerváltás előtti beszámolóba is:
"Világszínvonalú előadásokat láttunk, nagyon jó szakemberekkel találkoztunk, ami segíthet abban, hogy ha Magyarország a közeljövőben hasonló tesztközpontot létesít, akkor az orosz tudást figyelembe lehet venni" - mondta.
Kedves Olvasónk!
Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!