Magyar-orosz-kínai vegyesvállalattal hoznának még több kínai árut Európába

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. július 7.

Gazdaság

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatról van szó, a cél, hogy megsokszorozzák a Kánból érkező szerelvények számát. 

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával - jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen szerdán tartott sajtótájékoztatóján.

Az államtitkár kedden erről alá is írta a megállapodást Dmitrij Zverevvel, az orosz közlekedési miniszter első helyettesével.

A vállalatot a tervek szerint még az idén Magyarországon fogják bejegyezni, az orosz, a kínai és a magyar fél elvileg egyenlő részben lesznek benne tulajdonosok. A cég alaptőkéjéről később tesznek bejelentést. 

Mosóczi szavai alapján a vállalat lényege az, hogy Kína könnyebben tudja elhozni a termékeit Európába, ugyanis mint mondta, "az európai irányú fuvaroknál az árualapot Kína fogja biztosítani", visszafelé főleg vegyipari és gyógyszeripari termékeket szállítanak majd Európából.

Mosóczi arról is beszélt, hogy a távol-keleti áruk jelentős része Fehéroroszország és Lengyelország felé megy, de az az útvonal már egyrészt túlterhelt, másrészt a Kína-Oroszország-Ukrajna-Magyarország útvonal a legrövidebb és a leggyorsabb Magyarország mellett Ausztria, Észak-Olaszország, Svájc és Dél-Németország felé is. 

Szavai szerint

a cél az, hogy a Kína felől Magyarországra érkező szerelvények számát, amely nemrégiben még évente csak egy volt, ezerre növeljék.

Mosóczi szerint jelenleg évente mintegy harminc szerelvény érkezik a Távol-Keletről.

"A Kína-Oroszország-Magyarország útvonal Záhony érintésével minden fél számára komoly gazdasági előnyöket fog jelenteni, jelentős mértékben hozzá fog járulni ahhoz, hogy Magyarország Közép-Európa logisztikai központja legyen. Maga Záhony is egy logisztikai központ lesz" - közölte.

A Kínából Oroszországon át Magyarország felé haladó tehervonatok a transzszibériai vasútvonalon fognak közlekedni. 

Az MTI beszámolója szerint a magyar küldöttség megtekintette az orosz vasúttársaság Scserbinkában működő vasúti tesztközpontjában a fejlesztés vagy korszerűsítés alatt álló járműveit, majd az államtitkár egy olyan nyilatkozatot tett, amely tulajdonképpen változtatás nélkül beleillene akár egy rendszerváltás előtti beszámolóba is: 

"Világszínvonalú előadásokat láttunk, nagyon jó szakemberekkel találkoztunk, ami segíthet abban, hogy ha Magyarország a közeljövőben hasonló tesztközpontot létesít, akkor az orosz tudást figyelembe lehet venni" - mondta. 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Önarckép feketével

  • - turcsányi -

Ha van igazság a földön, Bert Schneiderből hétcsillagos hollywoodi aranyifjú válik. Egy léha, semmirekellő alak a sztárjelöltek örökké vidám, szőke és bikinis karéjában, a nyitott tetejű sport Mercije oldalának támaszkodva, golfhoz öltözve néz el a távolba, s számolja Los Angeles mindig felhőtlen egén az angyalokat.

Kiszámolós

Ha Ed Sheerannek van harminc kamionja, hat pengető alakú óriáskivetítője, öt saját fejlesztésű looper pedálja a forgószínpad öt különböző pontján, és 135 percet játszik – saját állítása szerint – nagyjából 70 ezer embernek, akkor hány keringős lüktetésű balladát játszhat el?

Az egyedüli boldogság

  • Balogh Magdolna

A dán írónő (1917–1976) bő öt évtizeddel ezelőtt befejezett, 1967 és 1971 között írt ön­életrajzi trilógiája azt az utat mutatja meg, ahogyan egy szegény sorsú, munkáskörnyezetben felnőtt lányból ismert és népszerű, számos díjjal kitüntetett szerző válik.

Térerő

A modern nagyváros az ipari forradalom következménye; a korábbiaktól gyökeresen eltérő termelési struktúra nyomán alakult ki az a térszövet, amelyben az európai civilizáció máig élni, bár lassan inkább csak túlélni próbál.

A vasutasok kérték

Talán Stephenson óta nem fordult elő, hogy egy működő vasúttársaság arra biztatta volna utasait, hogy ne vegyék igénybe a szolgáltatásait.

Magyar western fűnyíróval

Ha azt mondom, vásári bábjáték, azt mondod, Vitéz László. És persze Kemény Henrik. A műfaj magyarországi történetének meghatározó alakjai máig ott állnak minden, e hagyományt követő előadás mögött.

Veszélyes álmok

  • Eörsi Mátyás

Mire gondol az olvasó, ha azt hallja: „Zöld, biztonságos, versenyképes”? Vagy ezt: „Helyreállítás, erő és a hovatartozás érzése”? Esetleg ezt: „Együtt. Ellen­álló. Európa.”?