Magyar-orosz-kínai vegyesvállalattal hoznának még több kínai árut Európába

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. július 7.

Gazdaság

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatról van szó, a cél, hogy megsokszorozzák a Kánból érkező szerelvények számát. 

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával - jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen szerdán tartott sajtótájékoztatóján.

Az államtitkár kedden erről alá is írta a megállapodást Dmitrij Zverevvel, az orosz közlekedési miniszter első helyettesével.

A vállalatot a tervek szerint még az idén Magyarországon fogják bejegyezni, az orosz, a kínai és a magyar fél elvileg egyenlő részben lesznek benne tulajdonosok. A cég alaptőkéjéről később tesznek bejelentést. 

Mosóczi szavai alapján a vállalat lényege az, hogy Kína könnyebben tudja elhozni a termékeit Európába, ugyanis mint mondta, "az európai irányú fuvaroknál az árualapot Kína fogja biztosítani", visszafelé főleg vegyipari és gyógyszeripari termékeket szállítanak majd Európából.

Mosóczi arról is beszélt, hogy a távol-keleti áruk jelentős része Fehéroroszország és Lengyelország felé megy, de az az útvonal már egyrészt túlterhelt, másrészt a Kína-Oroszország-Ukrajna-Magyarország útvonal a legrövidebb és a leggyorsabb Magyarország mellett Ausztria, Észak-Olaszország, Svájc és Dél-Németország felé is. 

Szavai szerint

a cél az, hogy a Kína felől Magyarországra érkező szerelvények számát, amely nemrégiben még évente csak egy volt, ezerre növeljék.

Mosóczi szerint jelenleg évente mintegy harminc szerelvény érkezik a Távol-Keletről.

"A Kína-Oroszország-Magyarország útvonal Záhony érintésével minden fél számára komoly gazdasági előnyöket fog jelenteni, jelentős mértékben hozzá fog járulni ahhoz, hogy Magyarország Közép-Európa logisztikai központja legyen. Maga Záhony is egy logisztikai központ lesz" - közölte.

A Kínából Oroszországon át Magyarország felé haladó tehervonatok a transzszibériai vasútvonalon fognak közlekedni. 

Az MTI beszámolója szerint a magyar küldöttség megtekintette az orosz vasúttársaság Scserbinkában működő vasúti tesztközpontjában a fejlesztés vagy korszerűsítés alatt álló járműveit, majd az államtitkár egy olyan nyilatkozatot tett, amely tulajdonképpen változtatás nélkül beleillene akár egy rendszerváltás előtti beszámolóba is: 

"Világszínvonalú előadásokat láttunk, nagyon jó szakemberekkel találkoztunk, ami segíthet abban, hogy ha Magyarország a közeljövőben hasonló tesztközpontot létesít, akkor az orosz tudást figyelembe lehet venni" - mondta. 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.