A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint a projekt tervezésekor szempont volt, hogy biztonságos kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre, és a megvalósuló útvonalak csatlakozzanak a hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. Fontos, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás kerékpárral is minden korosztálynak elérhető legyen, illetve a fejlesztések hatására egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, akár a közösségi közlekedéssel társítva is.
A projektterület a Bécsi út–Frankel Leó út–Nagykörút-Lehel utca–Róbert Károly körút– Dagály sétány–Árpád híd–Vörösvári út által határolt területet fedi le. A tervezés és engedélyeztetés folyamata lezárult, a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárásról szóló ajánlati felhívás pénteken jelent meg.
A pontos műszaki tartalmat a beérkező árajánlatok után határozza meg a BKK, ahogyan azt is, hogy a rendelkezésre álló forrásnál magasabb ajánlatok érkezésekor mely elemeket lehet megvalósítani, és melyeket nem.
A projektnek köszönhetően biztonságosan kerékpározhatóvá válnának a főútvonalak (Árpád fejedelem útja, Vörösvári út, Bogdáni út), bővülne a forgalomcsillapított övezetek száma Belső-Óbudán, új csomóponti átvezetések megvalósításával, vagy a már meglévők átalakításával jelentősen csökkenhetnének a közúti közlekedés veszélyei a Váci úton, illetve a Vörösvári úti kereszteződésekben.
Továbbá több egyirányú utca nyílhatna meg a kétirányú kerékpáros-forgalom előtt, a kedvelt úti céloknál – az oktatási, közigazgatási, kereskedelmi, sport- és egészségügyi intézményeknél – új kerékpártámaszokat alakítanának ki.
A beruházás egy nagyobb fejlesztési program része: az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Operatív Program (VEKOP) keretében 8,22 milliárd forint jut közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztésekre Budapesten. A BKK a II. a III. és a XIII. kerületben ebből 991 millió forint támogatást használhat fel.