Simplicity: így adták tovább a haveroknak a közpénzből megmentett MKB-t

  • narancs.hu
  • 2017. július 12.

Gazdaság

A Transparency International Magyarország kétperces animáción magyarázza el a történetet.

A sztori dióhéjban: a 2008-ban megrogyott és veszteségessé vált MKB-t megvette a magyar állam, de úgy, hogy vállalta, 2016 végére túlad rajta. A kormány az MNB-t bízta meg a bank rendbetételével. A jegybank rá is költött 32 milliárdot, majd túladott rajta, csakhogy nem világos, kik a valódi vevők, holott ez ellenkezik az Alaptörvénnyel. A témában indított perek után annyit tudunk jelenleg, hogy a részvények egy része Matolcsy unokatestvéréhez, illetve az MKB Matolcsy által kinevezett új vezéréhez került, de Mészáros Lőrinc is tulajdont szerzett. Így lett az MKB a haverok bankja.

A történettel természetesen a Narancs is több cikkben foglalkozott, például ebben és ebben.

A Transparency korábban hasonló videóban magyarázta el az MNB-alapítványok működését.

Remek videóban magyarázzák el, hogyan nyúlja le Matolcsy György a pénzed

Polt Péter országában nyugodtan teheti. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által létrehozott alapítványi világgal mi is sokszor foglalkoztunk (többek között itt, itt és itt is olvashat a történésekről), most pedig a Transparency International Magyarország készített rövid, de velős videót arról, hogy miként is működnek ezek az alapítványok, amelyekről az egyszerűséget (simplicity!)

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.