A kormány exportálja a gyűlöletkampányt, Bol-Dog pulit élő adásban végezte ki Gyárfás Tamás

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 12.

Hírnarancs

Szíriába fogunk plakátolni, Brókermarcsin szorul a hurok, hamisított aranytömbök. A nap bukása mégis Gyárfás Tamásé, aki élő műsorban vérzett el. Szerdai hírek.

Szíriában és Afganisztánban is plakátolna a kormány

Újabb fordulat a Fidesz bevándorlásellenes hadjáratában. Az Index információi szerint a kormány annyira sikeresnek ítélte a hazai gyűlöletkampányt, hogy kiterjesztenék Ázsiára is. Az afgán és szír menekültekkel azt közölnék az óriásplakátokon, hogy maradjanak inkább a háborús övezetekben, hiszen a szerb–magyar határon kerítés állja útjukat. A lap úgy tudja, a kormány azt is közölné az útrakelőkkel, hogy ha el is jutnak idáig, Magyarországon nem látják őket szívesen. A több nyelvre, illetve nyelvjárásra is lefordított plakátkampány szeptemberben indulna, miután a kormány megvizsgálta, hogy a netes hirdetések nem lennének elég hatékonyak. A magyarországi kampány nagyjából 600 millió forintba került.

Egyáltalán nem arany

A Napi.hu beszámolója szerint a Kézizálog Zrt. tulajdonosa több magyar milliárdosnak és vállalatnak hamis aranytömböket adott biztosítékként. A Kézizálog év elején ment csődbe. Ha a vádak beigazolódnak, a tulajdonos Bíró Péter által okozott kár a 30 milliárd forintot is elérheti. „Éjszaka a zálogtárgyakat csereberéli, és van, amikor aranyat is önt!” – a lap szerint így viccelődtek Bíró ismerősei korábban, most pedig kiderülhet, hogy nem is tévedtek akkorát. A Napi ugyanis azt írja, egy vidéki pénzintézet 600 milliót, egy ismert budapesti nagytőkés pedig 300 milliót vesztett, egy másik ismert milliárdos kétmilliárd forintnak mondhat búcsút. Ők mind kölcsönt adtak Bírónak, de a biztosítékként kapott aranyrudakról és -tömbökről kiderült: trombitarézből készültek, még a felületük sem volt arannyal bevonva. Mivel több száz kiló aranyról van szó, több kérdés is felmerül. Ki és hol készítette ekkora mennyiségben a hamisítványokat, és hogyan kerülhetett rájuk az eredetiséget igazoló fémjel? Az sem érthető, hogy az elvileg tapasztalt ügyfeleknek miért nem tűnt fel, hogy nem aranyat kapnak, szakértők szerint ugyanis rögtön ki lehetett volna szúrni a gyenge minőségű hamisítványokat.

Kivégezték Bol-Dogot

Nem jutott sok Bol-Dognak, aki a 2017-es budapesti vizes vébé kabalafigurája lett volna. A Magyar Úszó Szövetség a 2006-os budapesti és a 2012-es debreceni úszó Eb után úgy gondolta, ismét pulival népszerűsíti a nemzetközi versenyt. A valamiért Bol-Dognak nevezett pulit július végén mutatták be a nagyközönségnek, ám – ahogy arról tegnap megemlékeztünk – a szerencsétlen állat inkább hasonlít rémkutyára, mint cuki kabalafigurára. A valóban ijesztő kutya képét azonnal felkapta a nemzetközi és a magyar sajtó is, lélektelen horrorkutyának, bekábszizott Kóbor Jánosnak nevezve Bol-Dogot. Nos, a kabala kálváriája kedd este hirtelen fordulattal véget ért. Az úszószövetség elnöke, Gyárfás Tamás Kálmán Olga vendége volt az ATV-n. Gyárfás elmondta, hogy a kutyát ingyen, barátságból, gyorsan tervezték meg, majd elbüszkélkedett azzal, hogy az akkor még boldog puli nemcsak Hosszú Katinka, de Dimitrij Medvegyev orosz miniszterelnök tetszését is elnyerte. A műsorvezető viszont annyira meggyőző volt, hogy Gyárfás az élő adásban visszakozott: „Ha azt kívánja, hogy más legyen, más lesz. Csinálunk egy másikat, és az lesz. Bol-Doghoz nem ragaszkodom.”

Szerdán pedig az úszószövetség is kiadott egy közleményt, melyben azt írják, Bol-Dog kimúlt, mert koraszülött volt. Szerintük a kutya nem is volt ronda, és azért voltak olyan nagy szemei, hogy a maszkot viselő ember kilásson a jelmezből. Képek itt.

Munkacsoport a mindennapos éneklésért

Miután Balog Zoltánt annyira magával ragadta egy pécsi kórusfesztivál, hogy mindennap megénekeltetné az iskolásokat (a miniszter még maga is dalra fakadt az ügy érdekében), az általa vezetett minisztérium munkához is látott. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerdán kiadott egy közleményt, melyben tudatják: „Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere nemzetközi tekintélyekből álló munkacsoportot kért fel arra, hogy tegyen javaslatot az iskolai énektanítás megújítására, az iskolai éneklés megerősítésére a kodályi hagyományok értelmében.”

A munkacsoport tagjai: Kodály Zoltánné, Mindszenty Zsuzsánna, a Magyar Kórusok, Zenekarok és Népzenei Együttesek (KÓTA) elnöke, Ittzés Mihály, a Magyar Kodály Társaság elnöke, Vigh Andrea egyetemi tanár, a Zeneakadémia rektora, Nemes László, a Kodály Intézet vezetője és Vásáry Tamás.

Megvan Kun-Mediátor Marcsi?

A szerdai Magyar Nemzet arról írt, hogy a hatóságok ráleltek Dobrai Sándorné, Marcsika nyomára. A rendőrök „tudják, vagy legalábbis sejtik”, hol rejtőzhet a Kun-Mediátor Kft. szökésben lévő vezetője, de a pontos tartózkodási helye még nem ismert. A 10-20 milliárdos hiányt maga mögött hagyó cégvezetőről korábban az terjedt el, hogy Mexikóban bujkál, de a nyomozók nem kommentálták a lap egyik értesülését sem. A hvg.hu által megkérdezett szakértők szerint viszont a hír egyszerűen „kamu, vagy így akarják előcsalni” Marcsikát, akiről valójában senki nem tudja, hol lehet. „Amennyiben szivárogtatásról van szó, és a cikk azt szolgálja, hogy kiugrasszák a nyulat a bokorból, az is inkább azt mutatja, hogy nem tudják, merre lehet az asszony, és azt várják, hogy bárki kapcsolatba lépjen vele, és így a nyomára akadjanak.”

Nem kell inni ahhoz, hogy berúgjon

Az AP hírügynökség számolt be arról a londoni bárról, ahol az alkoholt a levegőbe párologtatják. Így elég csak lélegezni, hogy berúgjon az, aki a hatását igen, az ízét azonban már nem kívánja az alkoholnak. Az Alcohol Architecture pop-up bárban gin-tonikkal és egyéb koktélokkal feltöltött párologtatók várják a vendégeket. Az alkoholos pára nemcsak a tüdőn, de a bőrön és a szemen keresztül is felszívódik, így a hatás garantált – írja a Quartz. Mivel a pára alkoholtartalma nagyon magas, a vendégeknek védőruhát kell viselniük, és azt tanácsolják nekik, hogy a szokásos fogyasztásuknak csak 60 százalékát rendeljék ki. „Az alkohol egyből a véráramba kerül, akadály nélkül jut el a májig” – mondta az egyik alapító a Marketing Magazinnak.

Figyelmébe ajánljuk