|
Megint eltelt egy munkahét, Lázár János megint hazudott egy nagyot: a miniszter még kedden jelentette be, hogy az M4-es autópálya Fegyvernek és Abony közti szakaszának építését azért állították le, mert az Európai Bizottság kartellgyanút sejdített. Mára kiderült, hogy szó sem volt ilyesmiről: az EB szóvivője a 444-nek ugyanis megírta, hogy ők a tendert egyáltalán nem kérdőjelezték meg. Vagyis a kormány most már stabilan arcra esős burleszkben utazik – és még hol van a vége!
Kék fény 1. Magunkat idézzük, azt ugyanis a Narancs Online derítette ki ma, hogy a Földművelésügyi Minisztérium (FM) gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára, Szele Andrea korábban a Hungária Értékpapír munkatársa volt. A Hungária engedélyét március elején sikkasztás gyanúja miatt visszavették, és a jelenlegi állás szerint a Földművelésügyi Minisztérium 410 milliót bukott el náluk. De semmi baj, a minisztérium közleményt adott ki arról pénteken, hogy náluk senki semmiben nem hibázott!
Kék fény 2. Ja, Százhalombatta önkormányzata 1,9 milliárdot bukott a Hungária bedőlésén. Bagatell!
Kék fény 3. A Blikk úgy tudja, hogy Kepets András, a becsődölt Ulpius-ház könyvkiadó vezetője Kanadába menekült az egymilliárdos adósság minden következménye elől.
Mindeközben Barack Obama úgy véli, történelmi jelentőségű, hogy sikerült végre megállapodni Iránnal arról, hogy a közel-keleti ország fokozatosan visszabontsa atomprogramját, és így eltekintsen egy működőképes nukleáris bomba mihamarábbi kézhez kaparintásától. Az elemzők (így a Narancs külpolitikai szakértője is) azonban szkeptikusak – a megállapodás ugyanis indokolatlanul puhának tűnik Iránnal szemben, ráadásul a terv véghezvitelét Izrael és az amerikai republikánusok is akadályozni fogják.
Megtalálták és kielemezték a múlt héten lezuhant Germanwings-repülő második fekete dobozát is, amelynek tartalma a jelentések szerint csak megerősíti az eddigi feltételezést, miszerint Andreas Lubitz, a másodpilóta (akinek a lakásán a hatóságok találtak egy tabletet, melyen a repülése előtti napokban a férfi potenciális öngyilkossági metódusokról is olvasott) szándékosan vezette hegynek a gépet: az adatokból ugyanis kiderült, hogy miután lefelé irányította a repülőgépet, fokozatosan növelni kezdte a sebességet nyilván annak érdekében, hogy a becsapódás a lehető legbrutálisabb hatású legyen.
Végre működik valami Budapesten! Ma hajnaltól helyreállt a rend, ismét menetrendszerűen zakatolnak a vonatok a Déli pályaudvarnál.
Ennyi volt mára, kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk minden kedves olvasónknak az autószerelő-szubkultúra (és a néhai Narancsszem blog) szívének oly kedves stílusban:
|