Tudjuk, hogy hülyít a kormánypropaganda, mégis elhisszük

  • narancs.hu
  • 2016.09.04 19:09

Hírnarancs

Újabb kutatás mutatta ki a növekvő idegenellenességet. Elkezdődtek a kirúgások a Népszabadság kiadójánál, nem lép fel többet az LGT. Azért egy jó hír is befért hétvégi összefoglalónkba.

A propaganda hatása

A Publicus Intézet és a Vasárnapi Hírek közös közvélemény-kutatása szerint az emberek 58 százaléka úgy gondolja, a kormány az emberek félelmeire építve, azokat növelve kampányol. 68 százalék szerint a kényszerbetelepítés népszavazás nélkül sem lenne kivitelezhető. Ennek ellenére a kutatás az idegenellenesség erősödését mutatta ki, az adatok szerint csak a lakosság 21 százaléka fogadna el szomszédjául szíriai menekültet, a menekültek befogadását még az MSZP-szavazók 69 százaléka is elutasítja. A Publicus jelenleg 53 százalékos részvételt vár az október 2-i népszavazáson, a biztosan „nemmel” voksolók aránya 67 százalék.

false

 

Fotó: Magyar Kétfarkú Kutya Párt

(Ön)cenzúra?

Nem hosszabítják meg Máriás Leonárd tényfeltáró újságíró munkaszerződését a Világgazdaságnál. Az átlátszó szerint a döntés indoka az lehet, hogy Máriás cikket írt volna a külügyhöz tartozó Magyar Nemzeti Kereskedőház milliárdos veszteségéről, de szerkesztői ebbe nem egyeztek bele. Ehelyett egy kedvező hangvételű interjú jelent meg a lapban az MNKH vezérigazgatójával. Az ügy megerősíti azokat a találgatásokat, melyek szerint a Világgazdaság kiadóját, a Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks csoportot kormányközeli befektetők – egyes hírek szerint Mészáros Lőrinc érdekeltségei – készülnek felvásárolni.

 

Schmidt Mária sikerei

A kormánykörökben kegyvesztetté vált Spéder Zoltán önként adta át pozícióit Schmidt Mária családtagjainak a BIF Nyrt. legutóbbi közgyűlésén – írja a hvg.hu. A cég kisebb részvényesei összejátszást sejtenek, és azt tervezik, hogy megtámadják a közgyűlési határozatokat.

Továbbra sem világos, hogy Schmidt Mária kormánybiztosként mire fizetett ki 50 millió forintot az 56-os emlékév hivatalos dalának munkálataival összefüggésben. A 444 szerint sem a dalszerző – valójában egy korábbi szerzeményét újrahasznosító -  Desmond Child, sem a közreműködő zenészek nem kértek tiszteletdíjat, és a Magyar Rádió is ingyen adta a stúdiót.

false

 

Fotó: MTI-Koszticsák Szilárd

Rossz hírek Magyarországról

Drágul a tévézés, miután július 1-től a törvény megengedi a két nagy csatornának, az RTL-nek és a TV2-nek, hogy műsoraiért terjesztési díjat kérjen a kábelszolgáltatóktól. A UPC-vel már meg is állapodtak, így jövő hónaptól 370 forinttal emelkednek az előfizetési díjak.

Presser Gábor Facebook-oldalán közölte, hogy Somló Tamás júliusi halála után soha többé nem lép fel az LGT zenekar.

Jó hírek Magyarországról

Lólengés-elemet neveznek el Berki Krisztián olimpiai- és világbajnok tornászról. Ki is jár neki a nemzetközi elégtétel, mert Berkinek itthon nem volt túl nagy szerencséje a nevével.

Neked ajánljuk