Az új pápa 47 éves, amerikai, láncdohányos, reggelire csak diétás kólát iszik, éljenzi a melegházasságot, engedélyezi az abortuszt és szabadságot hirdet. Az új pápa Jude Law.
Hogy lehet-e valamit kezdeni a Vatikán mindennapjainak és belharcainak ábrázolásával, arra az író-rendező Paolo Sorrentino válasza egyértelmű igen, de abban már nem vagyunk annyira biztosak, hogy az apácák fociznak, s a bíborosok nutellát reggeliznek. A zárt világ, aminek színfalai mögé tekinthetünk, fiktív, de fantáziával teli.
Ám mi van akkor, ha a fiatalság meg a kóla nem kompromisszumkészséggel és nyitottsággal párosul? Mi van akkor, ha az új pápa a középkor és a popkultúra legvadabb keveréke? Egy világ, ami képeiben és hangulatában a maffiafilmeket idézi, s egyszerre szembesít az emberi lét, isten keresése és a hatalmi játszmák – nagyon is eltérő horderejű – kérdéseivel.
A figurák jók, Jude Law tökéletesen hozza a hol mindent felborító, hol meg a legkonzervatívabban saját tévedhetetlenségét hangoztató Szentatyát, az egyszerre magában és Istenben is kételkedő halandót. Tanácsosa, egykori nevelője, Mary nővér Diane Keaton, legnagyobb ellenlábasuk pedig a minden hájjal megkent igazi vatikáni cápa szerepében Silvio Orlando, de a mellékalakok is igazán meggyőzőek.
Sorrentino egybefogott rendszert alkot, határozott miliővel, tétre menő párbeszédekkel és briliáns humorral. Fogja a pápaság és az egyház toposzait, át- és kiforgatja őket: úgy lesz minden ízében 21. századi, hogy eközben a mondandóját a mára elfelejtett legsötétebb középkor üzenete hatja át.
Az HBO sorozata