Tévésorozat

Gilmore Girls: A Year in the Life

Interaktív

Stars Hollow-ban megállt az idő. Még mindig az a végletekig abszurd hely, s kilenc év után a Gilmore-lányok is visszatértek – a Szívek szállodája című kultsorozat után négyrészes, egyenként 90 perces minisorozattal folytatta a Net­flix a folytathatatlant.

Az egykori készítők (Amy Sherman-Palladino író és társai) láthatóan mindent megtettek, hogy felelevenítsék a régi emlékeket, sőt kísérletet tettek egy tényleges folytatásra is. A próbálkozás azonban bájos, vicces, de lényegében unalmas, elnyújtott nosztalgiaparádévá vált. Nem sikerült valódi történettel megtölteni az összesen 6 órányi anyagot, amit így aligha lehet egy-egy filmnek tekinteni, sorozatnak is csak jóindulattal.

A sztori lazasága megmaradt, nincs semmi túlmagyarázva, szépen lassan bomlik ki, hogy ki hol tart épp az életben. Remek a játék belső humora, a régmúltra visszautaló apró fordulatok mindegyike telitalálat – persze nem árt ismerni az előzményeket, anélkül nehéz is lenne. A Roryt játszó színésznő meg is jegyzi: „hú, kifulladtam, egy ideje nem csináltam már ezt”. Nézőként ugyanígy fel kell venni a tempót, bár frissült, kortárssá lett a popkulturális utalásrendszer, Gilmorék imponálóan eszetlen stílusa megmaradt.

Alapvetően mindenki jól van, boldog vagy törekszik rá, a kisebb problémákat meg az őskonfliktusokat leszámítva a történet egésze állapotrögzítés, aminek során végig ügyelni kell, hogy mindenki szerephez jusson. Az akció és dráma hiánya azonban csorbítja a még így is szerethető – rajongóknak kötelező – kilencven percek élvezetét.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.