Tévésorozat

Gilmore Girls: A Year in the Life

Interaktív

Stars Hollow-ban megállt az idő. Még mindig az a végletekig abszurd hely, s kilenc év után a Gilmore-lányok is visszatértek – a Szívek szállodája című kultsorozat után négyrészes, egyenként 90 perces minisorozattal folytatta a Net­flix a folytathatatlant.

Az egykori készítők (Amy Sherman-Palladino író és társai) láthatóan mindent megtettek, hogy felelevenítsék a régi emlékeket, sőt kísérletet tettek egy tényleges folytatásra is. A próbálkozás azonban bájos, vicces, de lényegében unalmas, elnyújtott nosztalgiaparádévá vált. Nem sikerült valódi történettel megtölteni az összesen 6 órányi anyagot, amit így aligha lehet egy-egy filmnek tekinteni, sorozatnak is csak jóindulattal.

A sztori lazasága megmaradt, nincs semmi túlmagyarázva, szépen lassan bomlik ki, hogy ki hol tart épp az életben. Remek a játék belső humora, a régmúltra visszautaló apró fordulatok mindegyike telitalálat – persze nem árt ismerni az előzményeket, anélkül nehéz is lenne. A Roryt játszó színésznő meg is jegyzi: „hú, kifulladtam, egy ideje nem csináltam már ezt”. Nézőként ugyanígy fel kell venni a tempót, bár frissült, kortárssá lett a popkulturális utalásrendszer, Gilmorék imponálóan eszetlen stílusa megmaradt.

Alapvetően mindenki jól van, boldog vagy törekszik rá, a kisebb problémákat meg az őskonfliktusokat leszámítva a történet egésze állapotrögzítés, aminek során végig ügyelni kell, hogy mindenki szerephez jusson. Az akció és dráma hiánya azonban csorbítja a még így is szerethető – rajongóknak kötelező – kilencven percek élvezetét.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.