Bödőcs Tibor: „Nem tudják, hogy vidéken kik állnak a flippergépek mellett, és mit mondanak”

  • narancs.hu
  • 2017. október 17.

Interaktív

„Nem a minőség számít, hanem a retyerutya.”

Bödőcs Tibor most épp a 24.hu-nak adott interjút, és a humorista mint mindig, hozta a formáját.

Bödőcs szerint az embereknek „Több információs buborékból kéne tájékozódni. De ma van a közöny meg a vakhit. Az egyik csapat mindent elhisz, a másik meg azt mondja, nem érdekli a politika, mert olyan mocskos. Szerintem ez önfelmentés. Épp ezért kell vele foglalkozni, ha nem lenne ilyen, nem kellene. (...)

A legnagyobb bajom az a pártokkal, erről beszélgettünk a minap Ceglédi Zolival – mert ő is megjelent a Dumaszínház holdudvarában, illetve le is szállt – szóval az a baj, hogy nem ismerik Magyarországot. Nem tudják, hogy vidéken kik állnak a flippergépek mellett, és mit mondanak. És hogy ők jobban éljenek, az igazán bonyolult kérdés, meg felismerni, hogy mindenki számít. Nem akarok elmenni Tarr Béláig, de mindig oda jutok, ő szerintem az igazi krisztusi alapállásból készített filmeket. Mindig el is mondja, hogy az emberi méltóságért küzd minden művével. Apropó, új felvétel van Tarr Béláról a YouTube-on. (...)

Ott tartottunk, hogy nem tudja a politika, mi van vidéken. Más?

Hát hogy például nem a minőség számít, hanem a retyerutya, a protekció. Van az a Petri-mondat, hogy „arról akarok írni, miért nem lehet itt normálisan élni”. Miért így működik? (...)

Nem ismerik fel, hogy nem jó! Nem gondolom, hogy az emberek hülyék, de próbálom megérteni, miért látják ennyire máshogy sokan.”

A humorista mindemellett azt is elmeséli az interjúban, hogy sokan sokszor keresték már meg, hogy különböző formában álljon oda demonstrációk vagy egyéb rendezvények mellé.

„Mondtam, hogy én alkotással tudok együttműködni. Szóval én ilyen kódokkal akarom elmondani a véleményemet. A hatalom nevetségessé tételének fontosságáról beszél ez a szerb diktatúraszakértő csávó is, nem?”

Míg arra a kérdésre, hogy kivel működne még együtt, hogy Vona Gábor játszik-e, csak annyit mondott:

„Hát azért az egy határvonal. A Vona egy párt elnöke. Nácik voltak egy pindurit, aztán most nem, hisz a kormány ellopta a Goebbels Horror Picture Show-t.”

 

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.