Jogerősen pert vesztett a meghekkelt Orbán-interjú miatt a Mediaworks

  • narancs.hu
  • 2018. november 27.

Interaktív

Törvénytelenül rúgták ki a bűnbaknak kikiáltott szerkesztőket.

Jogerősen is pert veszített a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mediaworks Hungary Zrt. a meghekkelt Orbán-interjú miatt kirúgott két szerkesztővel szemben – írja a Magyar Hang. A Székesfehérvári Törvényszéken kedden hozott ítélet szerint törvénytelenül bocsátották el Hajnal Csillát és Klecska Ernőt a Fejér Megyei Hírlaptól.

A két szerkesztőt és három másik munkatársukat azután rúgták ki, mert 2016 decemberében, a Fejér Megyei Hírlap karácsonyi számában az Orbán Viktor miniszterelnökkel készült interjú helyenként más tartalommal jelent meg, mint a testvérlapokban.

A Mészáros-birodalom minden megyei napilapjában mint ismert ugyanazt az Orbán-interjút hozták le.

Az eset után kirúgták Hajnal Csillát, a Fejér Megyei Hírlap korábbi felelős szerkesztőjét és Klecska Ernő lapszerkesztőt, arra hivatkozva, hogy észre kellett volna venniük a szövegbe beszúrt változtatásokat.

Első- és másodfokon is azt állapította meg a bíróság, hogy a központi anyagokkal a helyi szerkesztőknek nem volt dolguk, a cikkeket ugyanis szerkesztve és lektorálva kapták meg.

A másodfokú ítélet szerint a Mediaworks Hajnal Csillának bruttó 4,2 millió forintot, Klecska Ernőnek pedig 3,9 millió forintot, valamint ezek 2017. december 1-től érvényes késedelmi kamatait köteles kifizetni. Ezen felül a másodfokú perköltséget, és a fellebbezés több mint egymilliós díját is Mészáros lapkiadójára terhelték.

Hajnal és Klecska a Magyar Hangnak azt mondták: nagy megkönnyebbüléssel fogadták az ítéletet, mindvégig biztosak voltak az igazukban.

Idén mellesleg vádat emeltek egy másik szerkesztő ellen, az ügyészség szerint ugyanis ő nyúlt bele az interjúkba.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.