Tévésorozat

Kiválasztva

  • Gera Márton
  • 2016. május 7.

Interaktív

Ben Ketai kép­ernyőre importálta a videójátékok többszemélyes üzemmódját: mindenki üldöz mindenkit, a lényeg az, hogy megöld a kijelölt ellenfelet, miközben rád is vadásznak. Ebből persze még bármi kikerekedhetne a dologból, akár még egy jó sorozat is.

A délceg ügyvéd kap egy fegyvert és egy fotót, a feladata pedig annyi, hogy ölje meg a képen látható személyt, de közben ő is lehetséges áldozat. Ekkor persze senki sem ért semmit, és a néző is reménykedik, hogy nem valami kaotikus összeesküvés-elmélet áll a háttérben, ahol gonosz nagyurak ilyen szemét játékokkal szórakoztatják magukat. Elég hamar elszáll a remény, és kiderül, hogy pontosan erről van szó. A Figyelők hősünk minden lépésé­ről tudnak, s ott vannak mindenhol. Csak éppen nem látni őket, mert a forgatókönyvíró sem igen tudta, hová is tegye őket. Mentségére legyen mondva, hogy 20 perces epizódokban alig lehet leleplezni bármit is.

A Kiválasztva valahogy mégis eléri azt, amit az ilyen összeesküvéses alkotások általában ambicionálnak: kíváncsiak leszünk a befejezésre, hiába nehézkes és unalmas az odáig vezető út. Nos, jelen esetben kíváncsiságunk nem elégül ki: van ugyan az évadot lezáró rész végén egy fordulat, de csak azt mutatja, hogy maguk a készítők is blöfföltek.

Mondjuk, az ordítóan alacsony költségvetéssel (kevés szereplő, kevés helyszín) még nem lett volna különösebb probléma, de ami nagyon fáj e sorozatban, az értelmes gondolat hiánya. És hát a hős folyamatos züllése nem is tűnt volna olyan rossz ötletnek, ha Milo Ventimigliának sikerül kicsit jobban odatennie magát. De nem.

Az AMC műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.