Tévésorozat

Kiválasztva

  • Gera Márton
  • 2016. május 7.

Interaktív

Ben Ketai kép­ernyőre importálta a videójátékok többszemélyes üzemmódját: mindenki üldöz mindenkit, a lényeg az, hogy megöld a kijelölt ellenfelet, miközben rád is vadásznak. Ebből persze még bármi kikerekedhetne a dologból, akár még egy jó sorozat is.

A délceg ügyvéd kap egy fegyvert és egy fotót, a feladata pedig annyi, hogy ölje meg a képen látható személyt, de közben ő is lehetséges áldozat. Ekkor persze senki sem ért semmit, és a néző is reménykedik, hogy nem valami kaotikus összeesküvés-elmélet áll a háttérben, ahol gonosz nagyurak ilyen szemét játékokkal szórakoztatják magukat. Elég hamar elszáll a remény, és kiderül, hogy pontosan erről van szó. A Figyelők hősünk minden lépésé­ről tudnak, s ott vannak mindenhol. Csak éppen nem látni őket, mert a forgatókönyvíró sem igen tudta, hová is tegye őket. Mentségére legyen mondva, hogy 20 perces epizódokban alig lehet leleplezni bármit is.

A Kiválasztva valahogy mégis eléri azt, amit az ilyen összeesküvéses alkotások általában ambicionálnak: kíváncsiak leszünk a befejezésre, hiába nehézkes és unalmas az odáig vezető út. Nos, jelen esetben kíváncsiságunk nem elégül ki: van ugyan az évadot lezáró rész végén egy fordulat, de csak azt mutatja, hogy maguk a készítők is blöfföltek.

Mondjuk, az ordítóan alacsony költségvetéssel (kevés szereplő, kevés helyszín) még nem lett volna különösebb probléma, de ami nagyon fáj e sorozatban, az értelmes gondolat hiánya. És hát a hős folyamatos züllése nem is tűnt volna olyan rossz ötletnek, ha Milo Ventimigliának sikerül kicsit jobban odatennie magát. De nem.

Az AMC műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.