Tévésorozat

Little America

  • Szabó Ádám
  • 2020. május 30.

Interaktív

Olvasztótégely, a globalizmus és az idiotizmus lüktető szíve, a szivárvány végén található mesés hely, ahol az álmok valóra válnak – az Apple nyolcrészes, komikusra dramatizált antológiasorozatában Amerika nem ez, azaz nem csak ez. Hiszen miért hagyja maga mögött egzisztenciáját egy iraki családapa, hogy az Újvilágban parkolóőr legyen, s miért kerekedik fel az ugandai család szeme fénye, hogy szerencsét próbáljon, vagy miért dönt úgy egy indiai kisfiú, hogy megnyeri a létező legamerikaibb versenyt, a betűzőbajnokságot? A Little Americában a sztereotipikus Amerika-kép csak a háttér, a sokszor látott kiindulási alap, amiből végül ezerfelé ágaznak a szálak.

A félórás, különálló epizódok az Epic Magazin azonos című, valós eseteken alapuló sztorifüzérének darabjain alapulnak. Akad közöttük tipikus, filmbe illő sikertörténet is: egy nehéz sorsú, mexikói származású kislány a fallabda segítségével tanul fegyelmet és kitartást, másnak Afrikában maradt apja sütireceptje segít, hogy országszerte keresett vállalkozóvá váljon. A sorozat azonban ezekben a részekben is igyekszik megvilágítani a családi hátteret, az egyéni sorsokat: lehet, hogy Amerika a lehetőségek hazája, de aki nem érzi otthon magát benne, annak kétszer olyan keményen kell küzdenie, mert az új élet nem szünteti meg a régi jelentette kísértéseket, és a honvágyat sem. A legjobb részekben rá­adásul a főhős nem lesz gazdag vagy híres, csak megtalálja a lelki békéjét. A nagy álom üldözésén túl ugyanis van egy még inkább filmbe illő dolog: ha el tudjuk engedni azt.

Elérhető az Apple+ kínálatában

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”