Közösségi műsor

Karanténshow

Interaktív

Göndör László és Hajmási Péter a.k.a. Cápa & Létra hétfő esténként jelentkezik élő produkcióval a Facebookon. A TÁP Színház műhelyében is aktív alkotók adásai trash (tévé)műfajok egész sorát idézik fel az éjszakai, betelefonálós, jóslásos, önsegítős, árverezős agymenésektől kezdve a youtuberes influenszerkedésen át a reggeli show-műsorokig. Mindez persze a szereplőktől megszokott színvonalon, a komolytalanul vevést is komolytalanul vevő éteri magasságokban, ami olykor egészen józan és őszinte perceket eredményez, miközben voltak e futamok között komoly interjúk is komoly emberekkel, mint például Szentiványi Dóra pszichológussal vagy Váradi Balázs közgazdásszal.

Most, miközben évtizedes előadásokat nézhetünk újra a Katona József Színházból, frisseket vidéki bábszínházakból, kevés az olyan program, ami ennyire élettel teli, mint a Karanténshow. Valóban élő, azaz valamelyest mégiscsak a szemünk előtt születik, alakul. Ez nem kevés izgalmat csempész a műsorba, még úgy is, hogy esetenként vannak benne üresjáratok és bénázások – vagyis éppen ezért. Cápa & Létra a folyamatosan érkező kommentekre is reagálnak, a Pajzán Percekben lehet kérdezni vagy szerelmet vallani Fekete Ádámnak, akivel a harmadik adásban „mély­interjú” is készült. (Pontosabban a műfaj burleszkszerű mélyrepülésének lehettünk tanúi, amelyben a kérdező mindenáron, de tényleg mindenáron az alany szájába akarta adni az általa megfelelőnek gondolt választ – ami nem is oly ritka jelenség az újságírásban.) Vannak más, állandó műsorrészek is, a Kultúrmanóban egyenesen festményeket és regényeket elemeznek, és külön rovata van az Eszenyi Enikő felhívására tett kísérleteknek is.

Ezekért az üdítően fárasztó és fárasztóan üdítő percekért érdemes (élőben) követni a Karantén­show előadásait.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.