Közösségi műsor

Karanténshow

Interaktív

Göndör László és Hajmási Péter a.k.a. Cápa & Létra hétfő esténként jelentkezik élő produkcióval a Facebookon. A TÁP Színház műhelyében is aktív alkotók adásai trash (tévé)műfajok egész sorát idézik fel az éjszakai, betelefonálós, jóslásos, önsegítős, árverezős agymenésektől kezdve a youtuberes influenszerkedésen át a reggeli show-műsorokig. Mindez persze a szereplőktől megszokott színvonalon, a komolytalanul vevést is komolytalanul vevő éteri magasságokban, ami olykor egészen józan és őszinte perceket eredményez, miközben voltak e futamok között komoly interjúk is komoly emberekkel, mint például Szentiványi Dóra pszichológussal vagy Váradi Balázs közgazdásszal.

Most, miközben évtizedes előadásokat nézhetünk újra a Katona József Színházból, frisseket vidéki bábszínházakból, kevés az olyan program, ami ennyire élettel teli, mint a Karanténshow. Valóban élő, azaz valamelyest mégiscsak a szemünk előtt születik, alakul. Ez nem kevés izgalmat csempész a műsorba, még úgy is, hogy esetenként vannak benne üresjáratok és bénázások – vagyis éppen ezért. Cápa & Létra a folyamatosan érkező kommentekre is reagálnak, a Pajzán Percekben lehet kérdezni vagy szerelmet vallani Fekete Ádámnak, akivel a harmadik adásban „mély­interjú” is készült. (Pontosabban a műfaj burleszkszerű mélyrepülésének lehettünk tanúi, amelyben a kérdező mindenáron, de tényleg mindenáron az alany szájába akarta adni az általa megfelelőnek gondolt választ – ami nem is oly ritka jelenség az újságírásban.) Vannak más, állandó műsorrészek is, a Kultúrmanóban egyenesen festményeket és regényeket elemeznek, és külön rovata van az Eszenyi Enikő felhívására tett kísérleteknek is.

Ezekért az üdítően fárasztó és fárasztóan üdítő percekért érdemes (élőben) követni a Karantén­show előadásait.

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.