rés a présen

„Mint az ősidőkben”

Móricz Tamás, DJ Tomanek – Tilos Rádió

  • rés a présen
  • 2021. március 3.

Interaktív

A rádió hétfő délutáni műsorsávjában 3 és 5 között készítem a Bossa Bom Dia című zenei műsoromat.

rés a présen: Hogyan indult a tilos rádiós pályafutásod?

Móricz Tamás: A kilencvenes évek legvégén egyszer úgy néztem be a pecsás bolhapiacra, hogy a mellette levő csarnokban éppen egy lemezbörze volt. Akkor kezdtem el a hanglemezeket gyűjteni, de az is elősegíthette a lemezek iránti szeretetemet, hogy két külker főiskolás DJ haverom, Trance Hill és Dub Spencer is lemezeztek, az ő albérletükben gyakran voltam bulizni-lazulni. Aztán meg jártam Budapesten és az országban a szimpatikus bulikat, és hamar realizáltam, hogy mindegyiken tilos rádiós DJ-k játszottak, sokukkal össze is haverkodtam.

Egyre többször hangoltam a Tilosra, felvettem a zenéiket és felfedeztem, hogy léteznek olyan beszélgetős rádióműsorok is, amelyeket képes vagyok végighallgatni. 2000-ben kezdtem egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozni, majd néhány hónap után, amikor éreztem, hogy kezdek beszűkülni, jelentkeztem a Tilos Rádióhoz, és addig bombáztam őket, míg sikerült „becsúsznom”, és 2001. november 16-tól kaptam egy heti műsorsávot. Az elején péntek reggelente 7-től nyomtam, a csütörtök éjszakai bulik után néhány óra alvás után estem be a Kultiba (Kultiplex, a régi Kinizsi mozi épülete, ott volt akkor a rádió stúdiója, az épületet azóta lebontották – rap). Akkor kedveltem meg a hosszú afro- és dzsesszdarabokat, amelyek alatt volt időm pihenni, aztán tekertem tovább dolgozni az irodába. Az utóbbi szűk két évtizedben voltam a rádió kurátora és szerkesztője is, de pillanatnyilag csak a saját zenei műsoromat szerkesztem.

rap: Mely napokon hallhatunk téged a rádióban most, és hol lehet megtalálni még a zenéi­det?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.