tévésmaci

Felszáll, tehát madár

  • tévésmaci
  • 2021. március 3.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché festettek...

Amikor Sztupa és Troché festettek, az úgy nézett ki, hogy Sztupa festett, Troché pedig tanácsokkal látta el. Sztupa különben is szerette az ilyen jelmezes melókat, bár a kedvence köztudomásúan a munkásöltözet volt. Bakancs, kétrészes kék munkaruha, a nadrág a korcánál madzaggal, jobb esetben dróttal rögzítve, svájci- (ejtsd: svejci-) sapka a fejben, hamvadó cigarattavég a száj sarkában.

De azért most is kitett magáért: valami combhoz-lábszárhoz simuló nadrág (már-már cica), bő fehér ing (gyolcs), mellyig nyitva, felette sötétkék, derékig lefelé bővülő szoknyaszerű köpeny sűrű festékfoltokkal, s egy ötször akkora svájci- (ejtsd svájci, valójában már-már áramszedős barett) sapka, mint az előbbi felsorolásban. Volt egy kék csíkos matróztrikója is, de azt csak akkor vette fel, amikor Picassót festett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.