Összevonhatják a Borsot és a Ripostot, többeket kirúgtak a Borstól és a Metropoltól

  • narancs.hu
  • 2022. június 22.

Interaktív

Átalakítják a kormánypárti médiaholdingot.

Megszűnhet a jövőben a Ripost, mert a kormányzati médiaholdinghoz tartozó bulvárlapot összeolvaszthatják a Borssal – írjaMedia1. Az Azonnali azt írja, szerdán 10 embernek mondtak föl a Borsnál és a Metropolnál, leginkább tördelőknek és olvasószerkesztőknek. Az a pletyka terjed, azért, hogy helyet csináljanak a ripostosoknak.

Mint ismert, a Bors 2018-ban került a KESMA alá, 2019-ben pedig a Ripostot is vezető Ómolnár Miklós vette irányítása alá. Az Azonnali szerint már akkoriban volt arról szóló pletyka, hogy nagy leépítések lesznek a lapnál, hogy az Ómolnárhoz lojálisabb ripostosokkal töltsék föl a lapot. Ez nem történt meg, állítólag Ómolnárnak a Bors 2019-es karácsonyi buliján kellett nyugtatnia az embereket, hogy nem akar úgy bevonulni a magyar sajtótörténetbe, mint aki elsüllyesztette a Borsot. Mindkét lap értesülései szerint a Bors most is megmaradhat.

A Media1 szerint a KESMA racionalizálásba kezdett, hisz' a Mediaworks bezárta a City7 nevű lapot és a FourFourTwo című, Szöllősi György kormányzati fősportújságíró által vezetett focis portált. Mindemellett a kiadónál és a megyei lapoknál is leépítések voltak.

(Media1, Azonnali)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.