A dél-koreai kormány nem adja fel: folytatja a dunai hajóbalesetben eltűnt áldozatok felkutatását

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. június 3.

Katasztrófa

Az államfőt aggasztja, hogy a rossz időjárási viszonyok hátráltatták a munkálatokat.

Mun Dzse In dél-koreai államfő szerint kormánya eltökélt abban, hogy nem adja fel a dunai baleset másféltucatnyi eltűntjének felkutatását.

A politikus az elnöki hivatal tisztségviselőivel folytatott szokásos heti megbeszélésen kifejtette, a kormány nem adja fel, és minden erőfeszítést megtesz, mobilizálja diplomáciai kapcsolatait, a rendelkezésére álló anyagi és emberi forrásokat, hogy felkutassák az eltűnteket.

Mun Dzse In részvétét fejezte ki az áldozatok családtagjainak. Hangsúlyozta, aggasztja az, hogy az rossz időjárási körülmények miatt kevés haladás történt az áldozatok felkutatását célzó műveletekben. Ígéretet tett, hogy minden erőfeszítést megtesz a baleset pontos okainak felderítésére a helyi hatóságokkal karöltve, amelyeknek megköszönte a tevékeny együttműködésüket.

Egyben köszönetet mondott azoknak az országoknak - Ausztria, Bulgária, Csehország, Horvátország és Szerbia -, amelyek segítségüket ajánlották fel.

Az államfő a nap folyamán meghallgatta Kang Kjung Vha külügyminiszter beszámolóját a történtekről, illetve magyarországi látogatásáról. Utasította Kangot, hogy alakítson ki szoros együttműködést Dél-Korea és Magyarország között a baleset kezelésében, és egységes tájékoztatást kapjon a sajtó, hogy a lehető legkisebb legyen a zavar a közvéleményben a balesetről és a mentésről.

Szerda este nem sokkal 9 óra után a Margit hídnál a Viking Sigyn szállodahajóval ütközött a jóval kisebb Hableány turistahajó, fedélzetén dél-koreai turistákkal, majd másodpercek alatt elsüllyedt. Hét embert a környező hajókon utazók mentettek ki, hét embernek a holttestét találták meg, mindannyian dél-koreai állampolgárok voltak. A hajóbalesetben 21 ember eltűnt, közte két magyar állampolgár.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.