Állt lavórral a kezében, mellette lángolt a szoba

  • narancs.hu
  • 2024. november 15.

Katasztrófa

Sokkot kapott az égő társasházi lakás tulajdonosa Nagykanizsán. A rendőr lyukat ütött az ajtón, azon ment be érte és hozta ki.

Meggyulladt Nagykanizsán november 9-én hajnalban egy társasház harmadik emeleti lakása. A házból minden lakó kiment az utcára, de az, akinek a lakása égett, még odabenn volt. A lakók mondták a rendőröknek, akik először odaértek, hogy próbálták betörni az ajtót, de nem sikerült. Már az erkély is lángolt.

Rendőrök mentek föl a tulajdonosért.

„Először vállal próbáltam betörni a bejárati ajtót, azonban nem jártam sikerrel. Ezután lábbal kezdtem rúgni. Végül sikerült akkora lyukat ütni, amelyen keresztül beférhettem”  – mondta Rutsch Tamás törzsőrmester. Azt mondta, a füsttől semmit sem látott először, levegőt is alig kapott. A többiek a résen keresztül bevilágítottak a lakásba, így elkezdte keresni az embert, aki ott volt az előszobában.

A rendőr azt látta, az idős asszony mozdulatlanul áll egy lavórral a kezében, mellette lángolt a szoba. Nyilván el akarta oltani a tüzet, de sokkot kapott, ezért nem tudott mozdulni. 

Megfogtam a karját, és mondtam neki, hogy jöjjön velem, kimegyünk. Végül a lyukon keresztül, ahol bementem, vittem ki őt is. Addigra már a tűzoltók és a mentősök is odaértek. Ellátták, majd kórházba szállították füstmérgezés gyanújával” – mondta Rutsch Tamás. 

A police.hu beszámolója szerint egy égve felejtett mécses okozta a tüzet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.