Elhunyt a székelyudvarhelyi falomlás intenzív osztályon ápolt áldozata

  • narancs.hu
  • 2024. január 9.

Katasztrófa

A 17 éves lányt a decemberi tragédia óta mesterséges kómában tartották.

Kedden elhunyt a székelyudvarhelyi Tamási Áron Gimnázium részben leomlott diákotthonának súlyos sérüléseket szenvedett áldozata – írja az Agerpres hírügynökség értesülései alapján az MTI.

Mariana Negoita, a Maros megyei klinikai sürgősségi kórház szóvivője elmondta, a lány, akinek állapota a december 18-i szerencsétlenség óta válságos volt, helyi idő szerint 15:30-kor hunyt el a kórházban. Hozzátette, a marosvásárhelyi orvosok minden tőlük telhetőt megtettek a megmentéséért. A lány a harmadik áldozat volt, akit a tűzoltók kimentettek a leomlott fal romjai alól. Eszméletét elvesztette, de a mentőorvosoknak sikerült újjáéleszteniük, válságos állapota miatt a marosvásárhelyi intenzív osztályra szállították.

A helyi sajtó szerint a Segesvár melletti Fehéregyházáról származó 17 éves lányt mesterséges kómában tartották, miután a tragédiában leállt a szíve és gerincsérülést szenvedett.

A székelyudvarhelyi diákotthonnál bekövetkezett tragédiában egy 17 éves farkaslaki fiú is életét vesztette. Két, ugyancsak a romok alá szorult lány enyhébb sérüléseket szenvedett. A Székelyhon beszámolója szerint hétfőn kezdődtek el a részben leomlott diákotthon állagmegőrzési munkái. A gimnázium kétszintes diákotthonának megközelítőleg harmada december 18-án dőlt össze, miután az épület külső fala mellett két méter mély vízelvezető árkot ástak. Az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberölés, illetve sérülésokozás gyanújával folytat büntetőeljárást annak a cégnek az ügyvezetője ellen, amely csatornázási munkát végzett a diákotthonnál. Az ügyvezető jelenleg 60 napos hatósági felügyelet alatt van.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.