Ezért volt nehéz eloltatni a lángoló Notre Dame-ot
notre_dame.jpeg

Ezért volt nehéz eloltatni a lángoló Notre Dame-ot

  • narancs.hu
  • 2019. április 16.

Katasztrófa

Egy volt tűzoltó írta le, mik voltak a kihívások.

Gregg Favre, egy visszavonult amerikai tűzoltó Twitteren írta le, miért volt nehéz megfékezni a Notre Dame-ot pusztító lángokat. Egyrészt az ilyen régi nagy templomok jelentős részt fából készültek, óriási nyílt terek vannak, és a tűzzáró tömítések is hiányoznak többnyire, ami jelentősen felgyorsítja a lángok terjedését. Épp a nagy belmagasság miatt a tűzoltók azt a módszert sem tudták alkalmazni, hogy megnyitják a tető egy részét, így akadályozva meg a tűz továbbterjedését.

Oltani így első sorban az épület belsejéből tudtak, de ott viszont nehéz volt manőverezni a fecskendőkkel. Mivel a tető égett, a beomó tetődarabok is veszélyesek voltak a tűzoltókra, így nagy szerencse, hogy csak egy tűzoltó sérült meg az éjszaka folyamán.

A tűzoltók a közeli Szajnából vettek vizet az oltáshoz, de a párizsi tűzoltóság szóvivője arról beszélt, hogy az idő és a szél is jelentősen nehezítette a dolgukat. A felújítás miatt pedig rengeteg  veszélyes, gyúlékony anyag lehetett a templomban.

(via hvg.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.