Összesen 6 szabad intenzíves ágy maradt egész Romániában

  • narancs.hu
  • 2021. április 12.

Katasztrófa

Ott 1531 ember van intenzív osztályon a koronavírus miatt.

Hat szabad intenzív terápiás ágy maradt Románia kórházaiban – írtaTransindex Vlad Voiculescu egészségügyi miniszterre hivatkozva. A miniszter azt mondta: vasárnap 11 875-en voltak koronavírus miatt kórházban, 94-en kiskorúak. 1531 személy, köztük tizenhat gyerek szorul intenzív terápiás ellátásra a fertőzés miatt, négy gyerek lélegeztetőgépen van.

Florin Citu miniszterelnök arról beszélt, hogy a napi új fertőzések száma már enyhén csökken, de egyre nő az intenzív terápiára szorulók száma. Úgy fogalmazott, szerinte még 2-3 hónapra lehet szükség ahhoz, hogy túl legyen az ország ezen a hullámon,  ezt át kell vészelni, és fel kell gyorsítaniuk az oltási kampányt.

Romániában az elmúlt egy hétben jellemzően naponta 100-200 közötti áldozatot követelt a koronavírus, 3600-5400 új fertőzöttet azonosítottak naponta, vagyis lakosságarányosan még így is jobb a helyzetben van, mint Magyarország.

(Transindex)

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.