Több százezer hajózási alkalmazott rekedt a tengeren a koronavírus miatt

  • narancs.hu
  • 2020. október 6.

Katasztrófa

Van, aki már több, mint egy éve nem lépett szárazföldre és a járvány miatt egy ideig nem is fog.

Körülbelül 400 ezer hajózási alkalmazott rekedt a tengeren a koronavírus-járvány miatt bevezetett határzárak miatt - közölte kedden Genfben az ENSZ emberi jogi főbiztosának szóvivője.

Sajtótájékoztatóján Rupert Colville felhívta a figyelmet arra, hogy néhányan immár 17 hónapja vagy annál is hosszabb ideje nem léptek szárazföldre, további több százezer ember pedig a járványügyi korlátozások miatt nem tud hajóra szállni.

A probléma elsősorban a teherhajókon és halászhajókon lévőket érinti, de sokan ragadtak gáz-és olajkitermelő platformokon is.

Colville rámutatott arra, hogy a helyzet az alapvető emberi jogokat is sérti, mégpedig a fizikai és mentális egészséghez, a szabad mozgáshoz és a családi élethez való jogot.

A szóvivő felszólította az érintett kormányokat, könnyítsenek a partraszállással és a beszállással kapcsolatos korlátozásokon, és gyorsítsák fel a tengerjáró hajókon dolgozók hazaszállítását.

Az ENSZ emberi jogi főbiztossága (ONCHR) kiemelte továbbá a hajózási társaságok felelősségét is munkavállalóik jogainak a biztosításában. (MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.