Több százezer hajózási alkalmazott rekedt a tengeren a koronavírus miatt

  • narancs.hu
  • 2020. október 6.

Katasztrófa

Van, aki már több, mint egy éve nem lépett szárazföldre és a járvány miatt egy ideig nem is fog.

Körülbelül 400 ezer hajózási alkalmazott rekedt a tengeren a koronavírus-járvány miatt bevezetett határzárak miatt - közölte kedden Genfben az ENSZ emberi jogi főbiztosának szóvivője.

Sajtótájékoztatóján Rupert Colville felhívta a figyelmet arra, hogy néhányan immár 17 hónapja vagy annál is hosszabb ideje nem léptek szárazföldre, további több százezer ember pedig a járványügyi korlátozások miatt nem tud hajóra szállni.

A probléma elsősorban a teherhajókon és halászhajókon lévőket érinti, de sokan ragadtak gáz-és olajkitermelő platformokon is.

Colville rámutatott arra, hogy a helyzet az alapvető emberi jogokat is sérti, mégpedig a fizikai és mentális egészséghez, a szabad mozgáshoz és a családi élethez való jogot.

A szóvivő felszólította az érintett kormányokat, könnyítsenek a partraszállással és a beszállással kapcsolatos korlátozásokon, és gyorsítsák fel a tengerjáró hajókon dolgozók hazaszállítását.

Az ENSZ emberi jogi főbiztossága (ONCHR) kiemelte továbbá a hajózási társaságok felelősségét is munkavállalóik jogainak a biztosításában. (MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.