Újabb járványügyi intézkedéseket vezetnek be Ausztriában

  • narancs.hu
  • 2020. július 19.

Katasztrófa

Sebastian Kurz szerint a szájmaszk viselése nem elég.

Ismét kötelezővé teszik a szájmaszkot Ausztriában – erről Sebastian Kurz kancellár beszélt vasárnap az Österreich című lapnak.

A fertőzöttek számának növekedése és az újabb gócpontok kialakulása indokolja a szájmaszk ismételt kötelezővé tételét – jelentette ki Kurz. Hozzátette ugyanakkor, hogy "túl kevésnek" tartja ezt az óvintézkedést. A kancellár szerint minél hamarabb el kell indítani a koronavírus-jelző rendszert, aminek a kidolgozását a közelmúltban kezdte meg az Egészségügyi Minisztérium.

Az ország tartományait a lavinajelző rendszerhez hasonlóan zöld, sárga, narancssárga és piros jelzéssel látják el; a különböző jelzések esetén szükséges teendőket pedig egy kézikönyv tartalmazza majd, így a helyi vezetők annak segítségével döntenének a szükséges óvintézkedésekről.

Kurz arra emlékeztetett: az enyhítések időszakában mindenkit arra kért, hogy ne dobja el a szájmaszkját, mert még szükség lehet rá. Arról is beszélt: egészen addig együtt kell élni a vírussal, ameddig nem találják fel az ellenszeréül szolgáló oltóanyagot vagy gyógyszert.

A kancellár "harmonikához" hasonlította a koronavírussal kapcsolatos számok ingadozását. Leszögezte: annyi szabadságot szeretnénk adni az embereknek, amennyi lehetséges, és annyi korlátozást szeretnénk bevezetni, amennyi feltétlenül szükséges.

A fertőzések számának növekedéséről úgy vélekedett: a legtöbb eset egy regionális gócpontra vezethető vissza, ugyanakkor a fertőzésszám gyors növekedése a szájmaszk használat bevezetésével, illetve a jelzőrendszer elindításával kerülhető el – tette hozzá.

Az óvintézkedésekkel kapcsolatos részletekről várhatóan hétfőn döntenek.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.