Csak megválasztották Jordán Tamást egy évre a szombathelyi színház élére

  • Kupi Györgyi
  • 2017. március 27.

Kis-Magyarország

A régi-új igazgató szerint a saját lelkiismeretével mindenkinek magának kell elszámolnia.

2018. szeptember 31-ig meghosszabbították Jordán Tamás szerződését a szombathelyi Weöres Sándor Színház élén – erről döntött a város önkormányzata hétfő délután, egy tartózkodás és egy nem szavazat mellett. Egyúttal ki is írták a következő pályázatot, ami ugyanakkor nem öt évre, hanem csak három évre szól majd.

Az ülésen a baloldali képviselők vetették fel, hogy az elmúlt hetek történései és vádaskodásai miatt bocsánatot kellene kérni Jordán Tamástól, de a kormánypárti többség ezt nem látta indokoltnak.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

 

Jordán Tamás jelen volt az ülésen, hozzászólásában kifejtette: nem kíván az elmúlt másfél hónap történéseivel foglalkozni, de úgy gondolja, mindenkinek a saját lelkiismeretével kell elszámolnia.

Az igazgató a helyszínen azt közölte a magyarnarancs.hu tudósítójával, hogy szükségszerű döntés született, de természetesen a legnagyobb odaadással fogja szolgálni a szombathelyi színházat ezután is.

A Jordán Tamás melletti tüntetésről itt írtunk bővebben.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.