Csúnya ellentmondásba keveredett putyinista ismerősei miatt a Jobbik alelnöke

  • - ngm -
  • 2016. december 13.

Kis-Magyarország

Toroczkai László az ásotthalmi betelepítés miatt kényszerült magyarázkodásra. Nehezen hihető verziót adott elő.

A múlt héten megjelent címlapsztorink miatt kereste fel a Magyar Idők Ásotthalom jobbikos polgármesterét még a múlt hét végén. Történetünk lényege az volt, hogy Toroczkai László segítő együttműködést nyújtott egy olyan ingatlanprojekthez, amelyet egy lovagrend maskarái mögé bújt, brit putyinista csoport szervez. A célközönség olyan vallásos, muszlimellenes nyugat-európai kör lenne, akik attól tartanak, hogy Nyugat-Európa hamarosan összeomlik a multikulturalizmus és a menekültválság miatt.

Toroczkai László

Toroczkai László

Fotó: MTI

 

Hogy a Jobbik-alelnök segítsége mennyire igaz, ahhoz bemutattuk azt a videófelvételt, amelyet az említett lovagrend, a Knights Templar International készített Toroczkai Lászlóval.

Csakhogy Toroczkai később már azzal állt elő a Magyar Időknek, hogy pusztán „arról volt szó, hogy interjút adtam Téglásy Imrének, az Alfa Szövetség vezetőjének, akiről akkor nem tudtam, hogy a lovagrend tagja”.

Ezzel az érveléssel azonban több probléma is van.

Leginkább az, hogy Toroczkai még márciusban részt vett azon a lovagrendi vacsorán, amit a nevezett lovagrend szervezett, az említett videó azonban két hónap múlva, május végén jelent meg, és látható, hogy amúgy is tavasszal készült a felvétel. Azaz nagyon is tisztában kellett lennie Toroczkainak avval, hogy kicsoda is Téglásy Imre.

false

 

 

És nézzék a publikálási dátumot a YouTube-videón:

false

 

 

 

Azaz nem stimmel a Jobbik alelnöke által előadott időrend. Sőt, a lovagrend honlapjának url-címében is május, azaz az 5. hónap van megjelölve publikálási időnek:

false

 

De más miatt sem áll össze Toroczkai verziója.

Vajon mennyire életszerű, hogy az abortuszellenes missziót folytató Alfa Szövetség forgat egy riportfilmet Ásotthalomról? Mi célból? Mégis mit mondott a Jobbik alelnökének Téglásy az interjú előtt? Azután se esett le a tantusz Toroczkainál, miután elment a lovagrend vacsorájára, hogy miről lehet szó? És vajon miért nem veteti le a videót Toroczkai, ha Téglásy becsapta őt azzal, hogy elhallgatta az eredeti szándékot, a lovagrend ingatlanprojektjét?

Megkerestük az ügyben Téglásy Imrét, hogy tisztázzuk, tényleg átverte-e Toroczkai Lászlót, vagy a Jobbik alelnöke nem mondott igazat róla – harmadik verzió logikus mód nincs. Téglásy azonban írásban közölte: nem kíván nyilatkozni. Így arra sem kaphattunk választ, hogy cikkünk megjelenése után miért változtatta meg a nevét a lovagrend magyar szárnyának Fb-oldala.

Megkerestük Toroczkai Lászlót is, hogy ellentmondásaival szembesítsük. A Jobbik alelnöke, Ásotthalom polgármestere azonban nem reagált érdeklődésünkre, és nem oszlatta el azt a gyanút, hogy hazudott a Magyar Időknek.

Végezetül pedig álljon itt egy szépséges fotó Toroczkairól és Jim Dowsonról, a brit putyinista pénzfelhajtó emberről:

false

 

Megírtuk ezeken kívül még azt is, hogy a Jobbik egyáltalán nem idegeskedik amiatt, hogy putyinista újfasiszták zsizsegnek a párt körül.

További részletek az újságárusoknál kapható Magyar Narancsban!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.