Nem mondott igazat a Fidesz pécsi polgármesterjelöltje a bíróságon
71327760_503910436836026_3820163347236519936_o.jpg

Nem mondott igazat a Fidesz pécsi polgármesterjelöltje a bíróságon

  • narancs.hu
  • 2019. október 3.

Kis-Magyarország

Vári Attila olyan biztonsági őröket akart védeni, akik megvertek egy egyetemistát.

Nem mondtak igazat a tanúk – ez derül ki egy másodfokú ítéletből, melyet egy durva verés miatt indítottak, írja a Népszava. A tanuk egyike Vári Attila, a Fidesz pécsi polgármesterjelöltje.

A pécsi sportcsarnok (PSN) egy rendezvénye után a biztonsági őrök megvertek egy egyetemistát. A diák feljelentést tett, így két őrző-védő vádlottként állt a bíróság elé. Az első és a másodfokú bíróság is arra a döntésre jutott, hogy ok nélkül verték meg az egyetemistát.

A biztonságiak azt állították, azért volt szükség az erélyes fellépésre, mert a diák tört-zúzott a mosdóban és fenyegetőleg lépett fel velük szemben. Az ő verziójukat támasztották alá tanuk is, köztük a sportcsarnok biztonságáért felelős vezető, a rendezvény biztosítását végző cég embere, illetve Vári Attila, mint a Pécsi Sport Nonprofit Zrt. vezetője.

A másodfokú ítélet indoklása szerint azonban a helyszín szemléje, illetve az ott készült fotók cáfolják, hogy a sértett tört és zúzott a mellékhelyiségben. A bíróság a sértett mellett kiálló tanúknak adott igazat, akik szintén cáfolták a vádlottak verzióját.

A bíró arra jutott, hogy a vádlottak mellett kiálló tanuk, köztük a fideszes Vári Attila (olimpiai bajnok vízilabdázó) vallomásának hitelessége megkérdőjelezhető.

A vádlottak tanúinak szavahihetőségéről az idézett elsőfokú ítélet egyébként még keményebben fogalmazott. Abban az áll, hogy a tanúk megbízhatóságát nagymértékben befolyásolta, hogy függtek-e rendezvényt biztosító cégtől, illetve a vállalkozást megbízó PSN vezetőjétől. Ráadásul ketten is állították: történtek befolyásolási kísérletek annak érdekében, hogy a vallomások minél inkább lejárassák a sértettet.

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.