SallaI R. Benedek kénytelen volt kirúgni a túrkevei strand dolgozóit

  • B. T.
  • 2020. április 15.

Kis-Magyarország

Az elmaradt kormányzati mentőcsomag, az önkormányzat 130 milliós forráskiesése és a járvány miatti 40 millió forintos többletköltség miatt a túrkevei strand dolgozóinak nagy részét elbocsátják.

Mindezt drámai hangú Fb-bejegyzésben jelentette be a Sallai R. Benedek, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei kisváros polgármestere, aki korábban az LMP színeiben az Országgyűlés tagja volt. „A mai nap valószínűleg a strand történetének egy olyan gyásznapja lesz, amire sok évtizeden keresztül emlékezni fogunk. A strand több mint pusztán egy idegenforgalmi szolgáltató, városi identitásunk egyik alapköve” – kezdi bejegyzését a 9 ezres település első embere.

Sallai R. Benedek kifejti, feltett szándéka volt, hogy ebben az önkormányzati ciklusban a fürdőben jelentős fejlesztések valósulnak meg. Bár erről nem tett le, a hetek óta tartó egyeztetések nem jártak eredménnyel, ezért meg kell vállniuk a strand dolgozóinak túlnyomó többségétől. Ez 30 ember elbocsátását jelenti.

A túrkevei strand fekete szalaggal

A túrkevei strand fekete szalaggal

Fotó: Sallai Róbert Benedek/Facebook.com

Bíztak a kormányzati mentőcsomagban

A túrkevei polgármester azt írta, nagyon bíztak a kormányzati mentőcsomagban, hogy lesz valamiféle támogatás a státuszok megmentésére. A várt támogatás azonban elmaradt, miközben az önkormányzatnak nincsenek szabad forrásai. A kormány 130 millió forintot vont el a várostól és a védekezés eddigi költségei 40 millió forintra rúgnak. Emellett a strand működtetése csökkentett munkaórában is úgy visz el havonta milliókat, hogy a bezárt létesítmény egyetlen fillér bevételt sem termel.

„A város érdeke az, hogy a strand megmaradjon, aminek most sajnos ez az ára” – írta Sallai R. Benedek. „Rettenetesen sajnálom, hogy nem látok más megoldást. Felelősen sajnos más döntési lehetőség nincs.”

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.