Stadler Stadion, birkanyáj – Így rohadt le az akasztói aréna

  • Nagy Gergely Miklós
  • Hangyál Attila
  • 2014. május 22.

Kis-Magyarország

Amikor a nyitómeccset játszották Akasztón, a legmodernebb hazai stadionnak számított a Stadler. Ma birkák legelnek az oldalában, miközben odabenn Stadler József egy hatalmas festményről mosolyog az arra tévedt látogatóra. Körbenéztünk, mi maradt a vállalkozó álmából. Fotógaléria.

 

Emlékeznek Stadler Józsefre? Arra a 90-es évekbeli vállalkozóra, aki az álmát komolyan vette, sőt meg is építette azt. Aki az Utolsó vacsorával bizniszelt, és akit megvertek a csecsenek. Stadler FC? A stadion egyébként jelenleg is áll, és az Európa-bajnokság hajrájában a magyarnarancs.hu friss fényképekkel és rövid kísérőszöveggel idézi fel Stadler József történetét. A létesítmény nincs jó állapotban, és csak azért nem romos, mert egy adósságkezelő cég értékesíteni akarja mint menő rendezvényközpontot, miközben Stadler börtönben ül (ahol szorgos könyvtárosként dolgozik a hírek szerint).
Lapunk többször megemlékezett már az egykori juhászról: a Narancs Minőségi Újságírásért díjjal kitüntetett, kétrészes cikkét itt és itt olvashatja Stadler József fölemelkedéséről és bukásáról.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.