Kitiltották a francia labdarúgó-válogatottat a Champs-Élysées-ről

  • narancs.hu
  • 2016. július 10.

Kispálya

A prefektus nem viccel.

Nem vonulhat fel nyitott tetejű buszán az Eb-győztes focicsapat (vonatkozó közlésünk szerint a francia válogatott) a döntő másnapján Párizs főutcáján – tájékoztatott Michel Cadot párizsi prefektus. Pedig a legutóbbi győzelmük alkalmával pont így ünnepeltek.

De most példátlan rendőri intézkedések születtek az Eb-döntő alkalmából: a Stade de France stadiont 1300 rendőr és csendőr, az Eiffel-torony melletti 90 ezer férőhelyes szurkolói zónát 1400 rendőr őrzi, a tömegközlekedést pedig 700 járőr felügyeli.

A Champs-Élysées-n pedig – írd és mondd! – 3400 rendőr és csendőr teljesít szolgálatot.

Bár az Eb biztonsági mérlegét még korai lenne megvonni, Cadot a főváros Eb alatti biztosítását sikeresnek tartja. S úgy van vele, hogy ünnepelni a Champs-Élysées helyett a Foch sugárút is megteszi. Pláne a portugáloknak.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.