rés a présen

„Gyerekkorból eredő hiány”

  • rés a présen
  • Artner Sisso
  • 2025. április 29.

Könyv

Horváth Florencia költő

rés a présen: Mikor vetted észre először magadon, hogy hajlamos vagy a versírásra? Az első versed is szabadvers volt?

Horváth Florencia: Egy hete voltam gimnazista, amikor a magyartanárom odaadott nekem egy kinyomtatott irodalmi pályázati felhívást. Nagyon közel álltam hozzá, hogy kinevessem. Visszatekintve tényleg viccesnek tartom az események alakulását, mert aztán homloküreg-gyulladásom lett, sokat voltam otthon, és annyira unatkoztam, hogy végül írtam rá szöveget. Nem szabadverset – és egyáltalán nem jót. El is utasítottak, de a következőt megnyertem. Ekkor merült fel bennem, hogy akár komolyan is lehetne venni.

rap: Mióta érdekel az, hogy elő is add a verseidet?

HF: A Karádi Gergővel közös, Valójában senki című estünket 2023 novemberében mutattuk be. Amikor elküldtem neki a verseskötetem kéziratát, pár napon belül három hangfelvétellel válaszolt: szinte kész dalokkal. Inkább interpretációról, mint megzenésítésről van szó, hiszen húzott, alakított a szövegeken. Körülbelül fél évig dolgoztunk a koncepción, szinte magától alakult. Prózaian, párbeszédes formában és dalként szólalnak meg a szövegek. Készítettünk két kisfilmet, és performatív gesztusokra is nagyban építünk. A felolvasóesthez képest más térbe és elvárásrendszerbe kerülnek az írásaim, ilyenkor a színházhoz áll közelebb, amit csinálunk.

rap: Nemrég a Margón mutattad be az első, Hiátus című kötetedet. Milyen volt?

HF: Soha életemben nem izgultam ennyire, de nagyon szuper atmoszférát teremtett a beszélgetés moderátora, Tóth Ramóna Mirtill, aki egyben a szerkesztőm is. Sokat adott az is, hogy hatalmas telt ház elé ülhettünk ki. Nagyon tetszett, hogy Ramóna történetként ragadta meg a verseskötet megírásának folyamatát, összekötötte azt, ahogy keletkezett és azt, amiről részben szól.

rap: Hogyan állt össze a kötet?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.