Film

Ugye felgyújtják a lovakat?

Michael Pearce: Echo Valley

Kritika

Kate Garretsont (Julianne Moore) több filmre elegendő teher nyomasztja.

Feleségét néhány hónapja tragikus hirtelenséggel veszítette el, közös farmjukat épp csak fenn tudja tartani gazdag, de vonakodó exférje segítségével. Ráadásul lánya, Claire (Sydney Sweeney) visszaeső heroinfüggő (egy semmirekellő, abuzív udvarlóval súlyosbítva), aki időnként felbukkan a tanyáján, hogy pénzért kuncsorogjon. Eddig minden egy melankolikus dráma irányába mutat, de amikor a lány másvalaki vérével borítva rúgja be a teraszajtót, a film (messzire rugaszkodó) thrillerfordulatot vesz. Ha az Easttowni rejtélyekért felelős forgatókönyvíró, Brad Ingelsby kicsit alaposabb munkát végzett volna, az Echo Valley egész tisztességes darab lenne. De inkább a futószalagon gyártott, felejthető Netflix-krimik és a strandra tartogatott egynyári ponyvabest­sellerek vizeire evezünk.

Igazságtalan lenne azt állítani, hogy Michael Pearce filmje teljesen reménytelen, de erényei inkább a hősei pszichológiájának felfedezéséből, mintsem a cselekmény fordulataiból erednek. Moore persze képtelen slendrián módon színészkedni, most is a film egészét meghazudtoló mélységet ad a gyászban és irracionális anyai támogatásban elveszett Kate-nek. Van benne valami szürke bénultság, ami a diagnózis explicit megjelölése nélkül is egyértelműen sugározza a depresszió érzését: reggelente emberfeletti erőfeszítéseket tesz, hogy kikeljen az ágyából, és imádott lovainak gondozása is nehezére esik. Csak akkor zökken ki kábulatából, amikor kiszámíthatatlan lányának kell segítenie. Sweeney derekasan helytáll Moore mellett, bár sokkal kevesebb játékidő jut neki, mint amennyit a felvezetés sugall. A film második felére érthetetlenül eltűnik a történetből, pedig impulzív és manipulatív figurájából bőven lett volna még mit kibontani. Neki köszönhetjük a film legfeszültebb és felkavaróbb jelenetét is, amelyben vadállat módjára fordul anyja ellen, hogy pénzt kényszerítsen ki belőle. Kate valódi ellenfele végül Claire aljas, pénzéhes dílere, Jackie lesz, aki – dacára Domhnall Gleeson jóízű játékának – a lány mellett csak karikatúra marad. A lelkiismeretes színészi játék ellenére minden figura fárasztóan statikus, a túlírt, képtelen fordulatok pedig inkább a röhejesség irányába terelik a filmet, ami addig jobbára „csak” érdektelen volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi, angyalok

Egyesével bukkannak elő a lelátó hátsó részét határoló cserjésből a zenekar tagjai (Tara Khozein – ének, Bartek Zsolt klarinét, szaxofon, Darázs Ádám – gitár, Kertész Endre – cselló) és a táncos pár (Juhász Kata és Déri András).

Új válaszok

A művészet nem verseny, de mégiscsak biennálék, pályázatok, díjak és elismerések rendezik a sorokat. Minden országnak van egy-egy rangos, referenciaként szolgáló díja.

Egyetemes gyávaság

A gyermekvédelminek csúfolt törvény utóhatása borzolta a kedélyeket az elmúlt hetekben a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen. Június közepén, még a Pride – azóta tudjuk: több százezres – vonulása előtt cikket jegyzett a Hvg360 felületén az egyetem Pszichológiai Intézetének három oktatója.

Adja vagy nem adja?

A történet népmesei szála szerint Donald Trump a hivatalban eltöltött dolgos nap után hazatért otthonába, ahol szerető hitvese, Melania várta őt.

Vegetál, bezárt, költözik

Az elmúlt másfél évtizedben szétfeslett a magyar múzeumi rendszer szövete. Bizonyára vannak olyan intézmények, amelyek érintetlenek maradtak a 2010 óta zajló átalakulásoktól: vidéken egy-egy helytörténeti gyűjtemény, vagy Budapesten a Bélyegmúzeum – de a rendszer a politikai, s ezzel összefüggő gazdasági szándékokból, érdekekből kifolyólag jelentősen átrajzolódott.

Ítélt az utókor

Szerették őket, így az államosításkor maradt 200-200 hold földjük. Később mégis ku­láknak minősültek az utolsó óföldeáki földes­urak, Návay László és testvére, Aranka. Egy cselédjük házában haltak meg. Kúriájukat most uniós pénzből felújítják. Bérelhető lesz, mint a közeli batidai vadászkastély.

Nem volt mit tenni

A rendőrség profi módon biztosította az idei Pride-ot és nem is bírságolja meg a résztvevőket: vagyis az egyetlen normális lehetőséget választotta, miután a népakarat lenyomta a Fidesz akaratát. Az állománynak nagyon nem tetszik, hogy a politika a saját céljaira akarja felhasználni őket.

Miniszterelnök a kijelzőn

Az Egyesült Államokban bejött Trumpnak, hogy ejtette a hagyományos médiát, és most ilyesmivel próbálkozik Orbán Viktor is ott, ahol az őt legkevésbé kedvelők gyűlnek össze.

A hallgatás ára

A román nemzetiségi szószóló önmagára, vélt vagy valós munkájára, munkatársai fizetésére és reprezentációra egy évben többet költ, mint amennyiből a honi településeken működő összes román nemzetiségi önkormányzat gazdálkodik. Kreszta Traján három ciklus óta dokumentálhatóan nem sok mindent csinált.