Tárlat

Vigyorgó macskák

Wolfgang Tillmans: A te tested a tiéd  

  • Erdei Krisztina
  • 2021.06.16 21:00

Kritika

Érdemes a nyakunkat is bemelegíteni, mielőtt megnézzük a világ egyik legismertebb kortárs fotográfusának kiállítását: a térbe lépve ugyanis a képek rendkívüli sokfélesége és összevisszasága fogad. Még a radiátoron és a plafonon is. Portrék, intim pillanatok keverednek embertömegeket ábrázoló, tüntetéseken készült fotókkal, lényegtelen, apró részletek a világűr távlataival.

A képek mérete sem egységes, mintha mindegyik épp akkora lenne, amennyi hely adódott számára. A hatalmas printek mellett számos, az amatőr képkidolgozásból ismert, 9×13-as fotó is látható a falakon. Az installálás modorosnak épp nem nevezhető, a képek többsége celluxszal lett rögzítve, mindenféle keret vagy kasírozás nélkül. Van olyan, amelyik direkt fordítva: egy fejjel lefelé lógó kisbaba. A mellette lévő képről egy nagy kéz nyúl érte, le ne essen. Annyi vizuális információ van tehát a galériában és annyiféleképpen, hogy komoly feladványnak tűnhet, hogyan lehet a katyvaszt értelmezni.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap. Nézzen be hozzánk minden nap: hírszolgáltatásunk ingyenesen hozzáférhető. Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk