Az olasz parlament bizalmat szavazott az új kormánynak

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 10.

Külpol

A kormányfő humanitárius folyosók létrehozását szorgalmazza, melyen keresztül ki lehet menteni a veszélyben lévő menekülteket.

A képviselők 343:263 arányban szavaztak bizalmat a párton kívüli Giuseppe Conte miniszterelnök koalíciós kormányának, amely az Öt Csillag Mozgalom (M5S) és a balközép Demokrata Párt (PD) szövetségéből alakult. Két képviselő tartózkodott a szavazástól – számolt be róla az MTI

Conte a szavazás előtt arról beszélt, hogy az új kormány megalakulásával reformok új korszaka veszi kezdetét, és a kabinet konstruktív együttműködésre készül az Európai Unióval, és arra az álláspontra helyezkedett, hogy Olaszország érdekeit az unión belül és nem azon kívül kell érvényesíteni.

A migráció kérdésében szigorú és felelős politikát ígért, és világossá tette, hogy a drákói szigorú biztonsági rendeleteket, amelyek Matteo Salvini előző, jobboldali belügyminiszter irányításával születtek, az államfő javaslatai alapján fogják kiegészíteni, de visszavonásukról nem ejtett szót. Az olasz kormányfő több szolidaritást vár a többi uniós tagállamtól, és egyben humanitárius folyosók létrehozását szorgalmazta, melyeken keresztül ki lehet menteni a veszélyben lévő menekülteket.

Kedden a felsőházban tartanak hasonló bizalmi szavazást. A testületben csekély többsége van a koalíciónak.

 

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.