Biden behúzta Michigant és Wisconsint

  • narancs.hu
  • 2020. november 5.

Külpol

Közeleg a vége.

Wisconsinban Joe Biden a voksok 50,2 százalékát kapta, szemben Trump 48.2 százalékos támogatottságával.  Biden ugyancsak megnyerte Michigant és ezzel 253-ra növelte az elektori szavazatai számát, míg Trump jelenleg 214-en áll. Biden mindkét államban a levélszavazatokkal fordított.

A végső győzelemhez 270 elektori szavazat szükséges.

Pennsylvaniában 89 százalékos feldolgozottságnál Trump 50,7 százalékon, Biden 48,1  százalékon áll, a különbség 164 ezer szavazat közöttük.

Georgiában 95 százalékos feldolgozottságnál Trump 49,7 százalékon, Biden 49,1 százalékon áll, a különbség 29 ezer szavazat.

Észak-Karolinában 95%-os feldolgozottságnál Trump 50,1 százalékon, Biden 48,6 százalékon áll, a különbség 80 ezer szavazat.

Arizonában Biden 50,7 százalékon, Trump 47,9 százalékon áll. a különbség 79 ezer szavazat.

Nevadában 86%-os feldolgozottságnál Bidennek 0,6%-os az előnye, ez kevesebb mint 8 ezer szavazatnyi előnyt jelent.

(MTI/444/Telex/CNN/NYT/Guardian)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.