Donald Trump költségvetési vétóval fenyegetőzik

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. december 23.

Külpol

Pedig az elnök tanácsadói már azt hitték, hogy sikerült lebeszélniük erről.

Donald Trump egy Twitter-üzenetben közvetve azzal fenyegetőzött, hogy nem írja alá a kormányzati intézmények 2021-es finanszírozásáról szóló törvényt, ami elemzők szerint a kormányzat év végi leállásához is vezethet.

A republikánus és demokrata párti kongresszusi képviselők hónapokon át tartó nehéz tárgyalások után jutottak megállapodásra a mintegy 2300 milliárd dolláros csomagtervezetről, amelyben 892 milliárd dollárt különítettek el a koronavírus-járvány miatti gazdaságélénkítő intézkedésekre. Ezzel a büdzsével az amerikai kormányzat működését jövő év szeptemberéig finanszíroznák.

Trump a Twitteren helyi idő szerint kedd este közzétett videójában azt követelte, hogy minden egyes állampolgárnak 2000 dollárt juttassanak a jelenleg tervezett 600 dollár helyett, amivel sajtójelentések szerint közeli munkatársai közül is sokakat meglepett. Azt nem tette egyértelművé, hogy ténylegesen meg fogja-e vétózni a törvényt.

A Reuters hírügynökségnek nyilatkozó bennfentes források szerint az elnök tanácsadói azt hitték, hogy sikerült lebeszélniük Trumpot erről az igényről.

Az elnök kifogásolja még a külföldi segélyek törvénybe iktatását, illetve a Smithsonian Intézet múzeumainak finanszírozását.

A szövetségi kormányzat finanszírozása hétfőig biztosított, így amennyiben a szerdán Floridába készülő Trump nem írja alá a szóban forgó törvényt, a kormányzati intézmények dolgozóinak milliói kényszerülhetnek fizetés nélküli szabadságra.

A kormány részt vett az 5500 oldalas tervezet megalkotásában, és a Fehér Ház még vasárnap is arról tájékoztatott, hogy Donald Trump alá fogja írni ezt a jogszabályt.

A törvényt már a törvényhozás mindkét háza, a képviselőház és a szenátus is nagy többséggel elfogadta.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.