Cso Szon Gil a feleségével együtt novemberben tűnt el azután, hogy bármilyen üzenet meghagyása nélkül eltávozott Észak-Korea római nagykövetségéről - mondta Kim Min Ki dél-koreai parlamenti képviselő, akit a dél-koreai titkosszolgálat tájékoztatott az ügyről.
A Csoszun Ilbo dél-koreai napilap meg nem nevezett diplomáciai forrásokat idézve már csütörtök reggel azt írta, hogy a 48 éves Cso menedékért folyamodott egy meg nem nevezett nyugati országban, és jelenleg az olasz kormány védelme alatt biztonságos helyen tartózkodik családjával együtt. Az olasz külügyminisztériumnak az ANSA olasz hírügynökség jelentése szerint nincs tudomása arról, hogy a diplomata politikai menedékjogért folyamodott volna.
Kim Min Ki újságíróknak azt is mondta, hogy van információja az esetről, de ezt nem oszthatja meg a sajtóval. Az észak-koreai diplomatára és családjára utalva közölte: "elhagyták a diplomáciai képviseletet, és eltűntek".
Cso 2017 októberében lett Észak-Korea római képviseletének ügyvivője, miután Olaszország az észak-koreai nukleáris- és rakétakísérletek miatti tiltakozásul kiutasította az addigi nagykövetet. Cso már 2015-től szolgálatot teljesített hazája római nagykövetségén, és ez a szolgálat tavaly novemberben járt volna le. Az ügyben járatos, magát megnevezni nem kívánó egyik forrás azt mondta, hogy Csót november végén egy új nagykövet váltotta a tisztségben.

Figyelmébe ajánljuk
Így ki fog önteni a Tisza, és viszi a fél országot
Hiába van gyakran aszály, a mélyen bevágódott és szűkülő medrű folyó extrém árvizei egyre magasabb szinttel zúdulnak le az utóbbi száz évben – figyelmeztet a geográfus.
A mesterséges intelligencia a harcművészeti filmeket is elérte
Az AI segítségével támadnak fel Bruce Lee, Jackie Chan és Jet Li filmjei. Egy most bejelentett projekt azonban ennél is többet, a kínai filmkészítés új korszakát ígéri.
Nehéz eldönteni, hogy a korrupció vagy a hülyeség uralkodik inkább a FIFA-nál
Azt még érti az ember, miért éri meg diktatúráknak adni világversenyeket, de a jelenleg is futó klubvilágbajnokság már most akkora bukás, hogy még a lopást is nehéz belelátni.
Bettina Göring: „Már nem szégyellem az örökségemet, de a gyógyulás sosem ér véget”
Mit érthet meg egy tizenéves a „klánja” sötét múltjából? Le lehet-e tenni az évtizedekig cipelt családi örökség terhét? Hogyan segíthetik egymást a gyógyulásban az áldozatok és a gyilkosok leszármazottai? A náci katonai vezető, Hermann Göring unokahúgának könyvbemutatóján jártunk.
Gyömrő távozó polgármestere: Mondja más, hogy nincs pénz
Csőd szélére került Gyömrő, a polgármester pedig lemondott. Nem segítette a munkát a városi ellenzék esetenként ordenáré megnyilvánulása, de a lemondás valódi oka a teljes kilátástalanság.
Kiss László: „Karácsony Gergely és az ellenzéki polgármesterek voltak a fő célpont”
Óbuda DK-s polgármestere úgy véli, a bebörtönzésével le akarták mondatni, hogy aztán elháruljanak az akadályok a NER ártalmas bizniszei előtt a III. kerületben. Rákérdeztünk a túlárazott szerződésekre, de arra is, miért vonult vissza Gyurcsány Ferenc.
Az egészségügy színvonalával és az utak állapotával a legelégedetlenebbek a magyarok
A kutya mellett
A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.
Iszony
Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).
Elvis gyémánt félkrajcárja
- - turcsányi -
Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.
Saját magány
A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.
Az én bilincsei
A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.