Izraeli túszok holttestét mutogatja a Hamász, azt állítva, hogy izraeli légicsapásokban haltak meg

  • narancs.hu
  • 2024. január 16.

Külpol

Izrael szerint mindez hazugság, de aggódnak a túszok sorsáért.

Két izraeli túsz holttestét mutatta be egy videón a Hamász, miután figyelmeztette Izraelt, hogy megölhetik őket, ha nem hagyja abba Gáza bombázását

írja a Reuters. Az Izrael elleni október 7-i terrortámadást végrehajtó palesztin szervezet vasárnap osztotta meg első videóját Yossi Sharabiról és Itai Szvirszkiről, azt ígérve, hogy hamarosan újabb információt oszt meg a sorsukról. Hétfőn már a holttestükről tettek közzé felvételeket.

Az újabb videón az egyik legismertebbé vált túsznak, a Supernova fesztiválról elrabolt egyik lánynak (ő volt az, aki az életéért könyörgött, miközben a barátját elválasztották tőle, és egy terepjáróhoz vitték), Noa Argamaninak kellett kamerába mondania egy feltehetően előre megírt szöveget arról, hogy a két túszt az izraeli légierő bombái ölték meg. Argamani a videó végén azért könyörög, hogy vessenek véget ennek az őrületnek, és mentsék meg őket még élve.

Az izraeli légierő hazugságnak minősítette, hogy saját erőik lőtték volna le Itai Szvirszkit, ám a másik túsz sorsáról nem szóltak konkrétan. "Itait nem a mi erőink lőtték le. Ez a Hamász hazugsága. Az épület, amelyben fogva tartották őket, nem volt célpont, és nem támadták meg a mi erőink" – mondta az izraeli katonai szóvivő, hozzátéve, utólag kiderült: az egyik izraeli támadás a túszok tartózkodási helyének közelében volt.

Azt, hogy a két túsz valóban meghalt-e, nem erősítették meg az izraeli hatóságok, de pesszimisták az ügyben.

A napokban a hatóságok felkeresték minkettejük családtagjait, és elmondták nekik, hogy az információik alapján nagyon aggódnak a sorsukért.

Október 7-én, amikor a Hamász 240 túszt rabolt el Izraelből, Itai Szvirszkit a Be’eri kibucból hurcolták magukkal, ahová a 38 éves férfi a Szimchát Torá ünnepségére érkezett látogatóba a családjához. Szvirszki apját és anyját megölték, míg a 96 éves nagymama valahogy el tudott menekülni a fegyveresek elől.

A 240 túsz nagyjából felét a Hamász novemberben elengedte, jelenleg 132-en vannak Gázában.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.