Navalnij felesége: Putyin bűnhődni fog azért, amit az országgal és a családommal tett

  • narancs.hu
  • 2024. február 16.

Külpol

Julija Navalnaja férje halálának bejelentése után pár órával a müncheni biztonságpolitikai konferencián szólalt fel.

Alekszej Navalnij felesége, Julia Navalnanja is felszólalt a müncheni biztonságpolitikai konferencián nem sokkal azután, hogy az orosz ellenzéki politikus úgy tudni, péntek reggeli sétája után rosszul lett, majd elvesztette az eszméletét, és meghalt.

Beszédében elmondta, a híreket hallva rögtön haza akart utazni, de aztán arra gondolt, hogy Alekszej Navalnij mit tenne ilyen helyzetben, a férje pedig biztosan ott maradt volna Münchenben, így ő is maradt. Egyelőre még ő sem tudja, el kell-e hinni a Navalnij haláláról szóló híreket úgy, hogy csak az állami média számolt be róla. De ha a férje tényleg meghalt, akkor azt akarja, hogy Putyin és az orosz rezsim mielőbb bűnhődjön meg miatta.

Putyin és rendszere meg fog bűnhődni azért, amit az országgal, a családommal és a férjemmel tett."

Bíróság elé fogják állítani őket, és ez a nap hamarosan el fog jönni – hangoztatta. Majd zárásképpen Navalnaja felszólította a jelenlévőket, és az egész világot, hogy fogjanak össze, és lépjenek fel aktívan a rezsim ellen. "Putyin egyszemélyben felelős az elmúlt évek atrocitásaiért Oroszországban."

Kamala Harris, az Egyesült Államok alelnöke nem sokkal korábban azt mondta, ha Navalnij halálát megerősítik, személyesen Vlagyimir Putyint fogják felelősnek tartani, és reagálni fognak rá.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.