Nem rossz, de volt már jobb is a részvételi arány a francia elnökválasztáson

  • narancs.hu
  • 2022. április 10.

Külpol

Vasárnap délig a választásra jogosultak 25,48 százaléka adta le szavazatát. Ez három százalékponttal kevesebb, mint öt és tíz évvel ezelőtt volt.

Zajlik a francia elnökválasztás első fordulója, vasárnap délig 25,48 százalékos volt a részvételi arány – írja a francia Le Monde.

A francia belügyminisztérium által közzétett adat három százalékponttal alacsonyabb, mint 2017-ben (28,54 százalék) és 2012-ben (28,3 százalék) volt ugyanebben az időpontban.

Azonban a mostani arány még mindig négy százalékponttal magasabb, mint 2002. április 21-én (21,39 százalék) volt – ez a negatív rekordot az elnökválasztások első fordulójában.

FRISSÍTÉS:

Délután 5 órakor 65 százalékos volt a részvételi arány, ami 4,4 százalékponttal kevesebb, mint 2017-ben volt, akkor ugyanebben az időpontban 69,42 százalékon álltak.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.