Nem Sargentini "hisztije" miatt dobták ki az Echo TV munkatársait

  • narancs.hu
  • 2019. február 5.

Külpol

Egyszerűen nem kértek engedélyt a forgatásra.

A magyar kormánypárti média a múlt héten azt állította, hogy Judith Sargentini holland EP-képviselő kivezettette az Echo TV munkatársait az amszterdami egyetemen tartott előadásáról, amelyet a magyar jogállamiság helyzetéről tartott. A Lokál még azt is írja, hogy a politikus „hisztit csapott”, és érdekesnek nevezte, hogy a „magyar nyilvánosságért aggódó” politikus nem hajlandó jobboldali sajtómunkásokkal szóba állni - idézi fel a 24.hu.

Hétfőn azonban a Klubrádiónak nyilatkozott Cseres Katalin, az Amszterdami Egyetem európai jogi tanszékének docense, az előadás egyik szervezője, aki szerint egyáltalán nem igaz az állítás, hogy Sargentini kidobatta volna a vendégeket. Mint mondta: az előadást az ő kutatóintézete szervezte, Sargentini nem is lépett ott fel szervezőként.

Cseres szerint az ok, amiért távozniuk kellett a tévéseknek, hogy bár regisztrációjuk valóban volt az előadásra, az egyetem kommunikációs és sajtóirodájától nem kértek engedélyt, ennek hiányában pedig más újságírók sem forgathatnak az intézményben. Hozzátette: Sargentini azt mondta, teljesen mindegy neki, hogy maradnak-e a tévések.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.