Olaszországban sem kell már szabadtéren maszkot hordani

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. június 28.

Külpol

De zárt térben még hordani kell.

Egész Olaszországban szájmaszk nélkül lehet az utcákon közlekedni hétfőtől, miután minden tartományban feloldották az ősztől érvényes járványkorlátozásokat.

 Az egészségügyi hatóságok arra kérték a lakosságot, mindenki továbbra is hordja táskájában, zsebében a maszkot, amelynek viselete továbbra is kötelező zárt térben, vagyis az üzletekben és a közlekedési eszközökön is. Azokon kívül tanácsolt a szájmaszk viselete az emberekkel teli szabadtéri helyszíneken is, ahol tömörülés keletkezhet.

 A szájmaszk használat október vége óta volt kötelező szabadtéren, de az olaszok többsége tulajdonképpen utoljára tavaly nyáron ment utcára maszkviselet nélkül.

Olaszország összes régiója úgynevezett fehér színű zónába lépett át hétfőtől, ami a járványkorlátozások eltörlését jelenti. Az esti kijárási tilalmat már június 21-én feloldották.

 Néhány város továbbra is kivételt képez, mivel a nem kedvező járványmutatók miatt továbbra is érvényesek az óvintézkedések, például az umbriai Norciában, ahol továbbra is kötelező a szabadtéri szájmaszk-használat.

Az egészségügyi tárca adatai szerint 49,8 millióan kaptak már védőoltást, közülük 17,7 millióan második adagban is részesültek, vagyis a lakosság 32,9 százaléka van már átoltva. A naponta végzett mintegy 200 ezer teszten kevesebb, mint ezer új esetet szűrnek, az új betegek között a Delta-variáns egy hónap leforgása alatt megközelítette a húsz százalékos arányt. A vírus-mutáció tetőzése az előrejelzések szerint augusztusban várható Olaszországban.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.