Palesztina nem akarja, hogy az idei eurovíziós dalfesztivál reklámozása során Izrael Jeruzsálemben készült felvételeket vágjon be

  • narancs.hu
  • 2019. május 11.

Külpol

Ezért arra kérik az Európai Műsorsugárzók Unióját, ne sugározzák ezeket a képsorokat.

A palesztin külügyminisztérium közleményben szólította fel szombaton az Európai Műsorsugárzók Unióját (EBU), hogy ne sugározza a Tel-Avivban májusban kezdődő eurovíziós dalfesztivált hirdető reklámfilmek Jeruzsálemet ábrázoló képsorait, mert azokkal a palesztinok szerint a zsidó állam a palesztin területek törvénytelen megszállását akarja legitimizálni – adta hírül az MTI.

A külügyminisztérium szerint Izrael tisztában van azzal a befolyással, amelyet az EBU az európai nézőkre gyakorol, és ezt a saját propagandacéljaira akarja felhasználni. A közlemény szerint ha az EBU nem tesz eleget a palesztin fél kérésének, azzal elismeri és hallgatólagosan támogatja Izraelnek a palesztinok szerinti jogellenes politikáját, amely –  mint a  közlemény fogalmaz – ismétlődően megsérti a palesztin fél önrendelkezési jogát.

Míg Izrael Jeruzsálemet a zsidó állam fővárosának tartja, a palesztinok a város keleti részét – amelyet az izraeli hadsereg az 1967-es hatnapos háború idején foglalt el a Gázai-övezettel és a Golán-fennsíkkal együtt – továbbra is a jövendőbeli palesztin állam fővárosának tekintik, amely jelenleg "izraeli megszállás" alatt van.

Izraelben a nemzeti ünnepek mellett május közepén kezdődnek Tel-Avivban az eurovíziós dalfesztivál elődöntői, amelyekre egész Európából több ezer vendéget várnak

Jeruzsálemet 2017 decemberében Donald Trump amerikai elnök elismerte Izrael fővárosának, Washington lépését pedig több ország követte.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.