Palesztina nem akarja, hogy az idei eurovíziós dalfesztivál reklámozása során Izrael Jeruzsálemben készült felvételeket vágjon be

  • narancs.hu
  • 2019. május 11.

Külpol

Ezért arra kérik az Európai Műsorsugárzók Unióját, ne sugározzák ezeket a képsorokat.

A palesztin külügyminisztérium közleményben szólította fel szombaton az Európai Műsorsugárzók Unióját (EBU), hogy ne sugározza a Tel-Avivban májusban kezdődő eurovíziós dalfesztivált hirdető reklámfilmek Jeruzsálemet ábrázoló képsorait, mert azokkal a palesztinok szerint a zsidó állam a palesztin területek törvénytelen megszállását akarja legitimizálni – adta hírül az MTI.

A külügyminisztérium szerint Izrael tisztában van azzal a befolyással, amelyet az EBU az európai nézőkre gyakorol, és ezt a saját propagandacéljaira akarja felhasználni. A közlemény szerint ha az EBU nem tesz eleget a palesztin fél kérésének, azzal elismeri és hallgatólagosan támogatja Izraelnek a palesztinok szerinti jogellenes politikáját, amely –  mint a  közlemény fogalmaz – ismétlődően megsérti a palesztin fél önrendelkezési jogát.

Míg Izrael Jeruzsálemet a zsidó állam fővárosának tartja, a palesztinok a város keleti részét – amelyet az izraeli hadsereg az 1967-es hatnapos háború idején foglalt el a Gázai-övezettel és a Golán-fennsíkkal együtt – továbbra is a jövendőbeli palesztin állam fővárosának tekintik, amely jelenleg "izraeli megszállás" alatt van.

Izraelben a nemzeti ünnepek mellett május közepén kezdődnek Tel-Avivban az eurovíziós dalfesztivál elődöntői, amelyekre egész Európából több ezer vendéget várnak

Jeruzsálemet 2017 decemberében Donald Trump amerikai elnök elismerte Izrael fővárosának, Washington lépését pedig több ország követte.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.