Palesztina nem akarja, hogy az idei eurovíziós dalfesztivál reklámozása során Izrael Jeruzsálemben készült felvételeket vágjon be

  • narancs.hu
  • 2019. május 11.

Külpol

Ezért arra kérik az Európai Műsorsugárzók Unióját, ne sugározzák ezeket a képsorokat.

A palesztin külügyminisztérium közleményben szólította fel szombaton az Európai Műsorsugárzók Unióját (EBU), hogy ne sugározza a Tel-Avivban májusban kezdődő eurovíziós dalfesztivált hirdető reklámfilmek Jeruzsálemet ábrázoló képsorait, mert azokkal a palesztinok szerint a zsidó állam a palesztin területek törvénytelen megszállását akarja legitimizálni – adta hírül az MTI.

A külügyminisztérium szerint Izrael tisztában van azzal a befolyással, amelyet az EBU az európai nézőkre gyakorol, és ezt a saját propagandacéljaira akarja felhasználni. A közlemény szerint ha az EBU nem tesz eleget a palesztin fél kérésének, azzal elismeri és hallgatólagosan támogatja Izraelnek a palesztinok szerinti jogellenes politikáját, amely –  mint a  közlemény fogalmaz – ismétlődően megsérti a palesztin fél önrendelkezési jogát.

Míg Izrael Jeruzsálemet a zsidó állam fővárosának tartja, a palesztinok a város keleti részét – amelyet az izraeli hadsereg az 1967-es hatnapos háború idején foglalt el a Gázai-övezettel és a Golán-fennsíkkal együtt – továbbra is a jövendőbeli palesztin állam fővárosának tekintik, amely jelenleg "izraeli megszállás" alatt van.

Izraelben a nemzeti ünnepek mellett május közepén kezdődnek Tel-Avivban az eurovíziós dalfesztivál elődöntői, amelyekre egész Európából több ezer vendéget várnak

Jeruzsálemet 2017 decemberében Donald Trump amerikai elnök elismerte Izrael fővárosának, Washington lépését pedig több ország követte.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.