Szijjártó nem mondta meg a BBC riporterének, kit szeretnének a háború győzteseként látni

  • narancs.hu
  • 2023. április 18.

Külpol

Ugyanis szerinte nincsenek győztesek, csak vesztesek.

Hosszas unszolás ellenére sem tudta kihúzni a BBC Hardtalk című műsorának riportere, Stephen Sackur Szijjártó Péter magyar külügyminiszterből, hogy Magyarországon mégis kit szeretnének látni az orosz-ukrán háború győzteseként – írja a hvg.hu

A miniszter a műsor folyamán a kormányzati propaganda háborúval kapcsolatos valamennyi panelét felmondta (fegyverszállítástól való elzárkózás, békevágy, tűzszünet stb.), azonban amikor Sackur Szijjártónak szegezte a kérdést, ő azzal zárta témát rövidre, hogy nem hiszi, hogy ennek a háborúnak lehetnek győztesei. Ezt követően a riporter azt szerette volna megtudni, hogy milyen új szerződést kötött az oroszokkal Moszkvában. Szijjártó szerint semmilyet, mivel az atomenergiáról szóló megállapodást 2014-ben, a gázzal kapcsolatban az utolsó hosszú távú szerződést pedig 2021-ben írták alá.

Sackur azt is felvetette, hogy egy mostani tűzszünet orosz megszállás alatt hagyná Ukrajna 20 százalékát, és hogy ennek propagálása miatt Zelenszkij és az ukránok undorodva fogják nézni ezt az interjút, mivel Szijjártó a Kreml érdekeit védelmezi. Erre a politikus azt válaszolta, hogy a béketárgyalások hangsúlyozásával éppen arra próbál utalni, hogy a határok nem ott fognak húzódni ezek végén, mint a tűzszünetkor. Erre Sackur már csak annyit tudott mondani, hogy ismerve Putyint és tisztában léve az Oroszország által annektált négy megye tényével, kijelentette, hogy Szijjártó fantáziavilágban él.

Szóba kerültek az egyre feszültebbé váló magyar-amerikai kapcsolatok, ezekről Szijjártó elmondta, hogy bár az Egyesült Államokat baráti államnak, szövetségesnek tartják, ám azt még tőle sem fogadják el, hogy nyomást gyakoroljon rájuk.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.