Törölte a kiadó Gaiman képregénysorozatát

  • narancs.hu
  • 2025. január 26.

Külpol

A Dark Horse Comics megszakította a kapcsolatot az íróval, akit nyolcan szexuális visszaéléssel vádolnak.

A Dark Horse Comics nevű kiadó megszakította a kapcsolatot Neil Gaimannel, a továbbiakban nem adják ki a munkáit, törölték az Anansi  Boys képregénysorozat és gyűjteményes kiadás megjelentetésére vonatkozó tervet is – írja a Telex.

Eddig nyolc nő nyilatkozta azt, hogy az amerikai író megalázó módon bánt velük, akaratuk ellenére kényszerítette őket szexuális aktusra. 

A bántalmazó viszonyokról szóló podcastokra Neil Gaiman közleményben reagált: „míg szexuálisan elérhető voltam, érzelmileg megközelíthetetlen. Önmagamra fókuszáltam, nem voltam annyira törődő, amennyire lehettem volna, és amennyire kellett volna.” Azt tagadta, hogy bántotta volna a nőket: „nem fordíthatok hátat az igazságnak, és nem fogadhatom el, hogy olyasvalakiként jellemezzenek, aki nem vagyok. Nem tudok és nem fogok beismerni cselekményeket, amiket nem követtem el” – közölte Gaiman.

Az Anansi Boysból tavaly filmsorozatot forgattak, ez elvileg idén jelent volna meg az Amazonon. A kiadó nem árulta el, mi lesz az elkészült mű sorsa. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.