Szexuális visszaélésekkel vádolják Neil Gaiman bestsellerírót

Sorköz

Kikezdett a bébiszittereivel, egyes esetekben a kisfiát is traumatikus élményeknek tette ki. A sztáríró közös beleegyezésre hivatkozik.

Több nő szexuális zaklatással vádolja a Csillagpor, az Amerikai istenek és a Coraline íróját, akinek magyarul is több tucat kötete megjelent. A New York Magazine címlapsztorijában nyolc nő lépett elő, de közülük négyen már korábban, júliusban előálltak a vádakkal a Tortoise Media podcastjában.

Egyikük, Scarlett Pavlovich huszonkét éves volt, amikor megismerkedett Gaiman volt feleségével, és a család bébiszittere lett az ötéves gyerekük mellett. Első találkozásukkor az író felajánlotta, hogy mártózzon meg a kerti medencében, majd meztelenül csatlakozott hozzá, hozzá dörgölőzött, és arra kérte a fiatal nőt, hogy „mesternek” nevezze. Később is sor került zaklatásra: ekkor az író anális szexet kezdeményezett, vajat használt síkosítónak, és rabszolgájának nevezte a nőt.

A New York Magazine-nak nyilatkozó nők ugyancsak arról számoltak be, hogy Gaimant mesternek kellett szólítaniuk, aki gyakran megalázta és a degradáló szexuális tevékenységre vette rá őket. Gaiman képviselői a Tortoise podcast megkeresésére úgy nyilatkoztak: a szado-mazo praktikák legálisak, ha felnőttek között, megegyezéssel történik.

Egy másik esetben Gaiman és Pavlovich úgy folytattak szexuális aktust egy hotelben, hogy Gaiman fia is a szobában volt. Az író időnként beszélt is hozzá. Pavlovich úgy nyilatkozott, az eset alatt sokkos állapotban volt. Ezt az esetet Gaiman tagadja. Pavlovich ennek ellenére továbbra is kapcsolatban maradt a Gaiman-családdal, és 9200 dollárt kapott kilenc kifizetésben. 2023 januárban feljelentette az írót szexuális zaklatásért, de az ügyet a rendőrség azóta lezárta.

A keresztnevével nyilatkozó Caroline szintén bébiszitter volt a családnál. Egy alkalommal, amikor mesét olvasott a rábízott kisfiúnak, elaludt az ágyban, és mire felébredt, az író befeküdt melléjük. Kettejük között volt a fiú, Gaiman mégis arra kényszerítette a nőt, hogy fogdossa meg. A nő kiugrott az ágyból. Caroline-nal később titoktartási megállapodást íratott alá Gaiman menedzsere, és ötezer dollárt ajánlott, hogy költözzön ki. A nő 300 ezer dollárt kért, amit meg is kapott.

Egy harmadik nő, Kendra Stout tizennyolc évesen ismerkedett meg Gaimannel egy író-olvasó találkozón, három évvel később szexuális viszonyt létesítettek. A nő szerint az író egy kirándulásuk során megerőszakolta, miközben ő végig ellenkezett egy húgyúti fertőzés miatt. Stout októberben feljelentette Gaimant. A negyedik nő, Katherine Kendall azt állítja, Gaiman meg akarta erőszakolni egy turnébuszban, majd 60 ezer dollárt kínált neki terápiára „a károk enyhítésére” – ahogy egy rögzített telefonbeszélgetésben állította.

A lap megjegyzi, hogy a Tortoise júliusi riportja Gaiman filmes és tévés projektjeit is érintette: a Prime Video számára készülő Elveszett próféciák egy 90 perces epizóddal véget ér, és az író nem vesz részt az elkészültében. A Disney leállította A temető könyve adaptációját, a Netflix pedig a Halott Fiúk Nyomozóiroda előkészítését szüneteltette (ebben az esetben nem biztos, hogy a vádak miatt). A Sandman: Az álmok fejedelme második évadát viszont kiadják a Netflixen, ahogy a Prime-on megjelenő Anansi fiúkat is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.