Trump "virtuális hazaárulással" vádolta meg a The New York Timest

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. június 16.

Külpol

Az elnök megint azt mondta, hogy a lap újságírói "a nép ellenségei".

Donald Trump amerikai elnök "virtuális hazaárulással" vádolta meg szombat este a Twitteren a The New York Times című napilapot, mert utóbbi beszámolt arról, hogy az Egyesült Államok megsokszorozza behatolásait az orosz informatikai rendszerekbe.

"A The New York Times hibájából az a kép fog kialakulni, hogy az Egyesült Államok jelentősen növeli kibertámadásait Oroszország ellen. Ez virtuális hazaárulás, mert nem igaz" – szögezte le az elnök bejegyzésében. Ismét azzal vádolta meg a lap újságíróit, hogy "a nép ellenségei", valamint hogy korruptak.

A lap, amely rendszeresen közöl Trumpnak nem tetsző oknyomozó cikkeket, gyakran tárgya az elnök sajtóval szembeni haragjának.

A The New York Times azt jelentette szombaton, hogy Washington figyelmeztetésképpen növeli behatolásait az orosz rendszerekbe, hogy Moszkva hagyjon fel hasonló akcióival az amerikai informatikai rendszerek ellen, valamint hogy súlyosabb konfliktus esetére a két ország között, fel tudjon készülni egy kibertámadásra.

A lap által idézett, meg nem nevezett tisztségviselők azt mondták: az elnököt nem tájékoztatták a sűrűsödő amerikai műveletekről, mégpedig azért nem, mert a védelmi minisztérium és a hírszerzés "tart Trump reakciójától – esetleg megtiltja azokat –, vagy kifecsegi őket külföldi vezetőknek, mint ahogy 2017-ben beszélt egy kényes szíriai műveletről az orosz külügyminiszter füle hallatára" – írta a lap.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.