Vöröskereszt: a gázai al-Quds kórház evakuálásával megölnék a betegeket

  • narancs.hu
  • 2023. október 29.

Külpol

Ezért visszautasítják a kórház kiürítésére vonatkozó parancsot.

A Nemzetközi Vöröskereszt és a Nemzetközi Vörös Félhold Mozgalom is aggodalmának adott hangot, miután állítólag felszólították a gázai al-Quds kórház személyzetét, hogy ürítsék ki az épületet. Közleményükben azt írták, hogy miután „a kórházak a segítség és a menedék helyei, ezeket mindenáron meg kell védeni” – írja a 444.hu a Guardian híre nyomán.

A segélyszervezetek hozzátették: „a kórházban több száz sérültet, illetve ágyhoz kötött, tartós beteget is ápolnak, és a betegek evakuálása – beleértve az intenzív osztályon fekvő betegeket, illetve az inkubátorban lévő csecsemőket is – a jelenlegi helyzetben gyakorlatilag lehetetlen”. Azt is írták, hogy értesüléseik szerint a kórház közvetlen közelében is történtek erőszakos támadások és rakétázások, majd hangsúlyozták, hogy

a kórházat a PRCS működteti, ami a Vöröskereszt és Vörös Félhold egyik tagja, és a nemzetközi humanitárius jog védelme alatt áll.

A Vöröskereszt egyik képviselője szerint a kórház evakuálásával megölnék a betegeket, ezért visszautasítják az evakuálási parancsot. „Felszólítjuk a nemzetközi közösséget, hogy azonnal avatkozzon be, hogy megállítsa a kibontakozó humanitárius katasztrófát.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.