Azt nevezték ki az Operettszínház élére, akit a társulat tizede sem támogatott

  • narancs.hu
  • 2018. október 19.

Kultúra

De nem a társulat dönt, hanem Kásler Miklós!

Az emberi erőforrások minisztere a Magyar Hírlapnak adott interjút, amelyben – szinte mellékesen – megemlítette, hogy az Operettszínház élére Kiss B. Atillát nevezte ki. A döntéshez mindössze annyit fűzött: „A pályázatokat a szakmai zsűri elbírálta, az ő szakmai javaslatukat elfogadtuk.”

Az eljárást a Szinház.hu portál részletezte. Mint írják, négyen pályáztak a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára: Kerényi Miklós Gábor rendező, korábbi főigazgató, majd művészeti vezető, Lőrinczy György, az intézmény jelenlegi vezetője, Szente Vajk színész, rendező és Kiss B. Atilla operaénekes, a Magyar Művészeti Akadémia elnökségi tagja, de a társulati meghallgatáson Kerényi Miklós Gábor bejelentette, hogy visszalép. Ezután szavazott a társulat, a jelenlegi vezető Lőrinczy György 53,4 százalékot kapott, Szente Vajk 34,9 százalékot, Kiss B. pedig 9,2 százalékot. (2,3 százalék érvénytelen volt.)

Mindez láthatóan nem érdekelte azt a szakmai bizottságot, melynek döntése alapján nevezte ki Kásler Mikós az új igazgatót; Rost Andrea operaénekes, Vincze Balázs koreográfus, Balázs Péter, a szolnoki és Kirják Róbert, a nyíregyházi teátrum igazgatója, Hamar Zsolt, a Nemzeti Filharmonikusok fő-zeneigazgatója, Dubrovay László zeneszerző, Eperjes Károly színész, rendező, Rónai Pál karmester és Peller Károly színész elsöprő többséggel, 7:2 arányban Kiss B. Atilla javára döntött.



Kiss B. Atilla pályázata nem volt nyilvános, a pályázatról írt cikkünket itt olvashatják.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.